رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 243715

بر اساس گزارش یک شهروند:

نوزاد ی بر اثر اشتباه پزشکی با مرگ دست و پنجه نرم می کند

ساعت24- اصرار پزشک معالج برای زایمان طبیعی موجب شد تا نوزادی در شرایط خطرناک و ناپایداری قرارگیرد و هنوز سلامتش در معرض خطر است.بر اساس مطلب ارسالی یکی از شهروندان به ساعت 24، اشتباه پزشکی سلامت نوزاد تازه متولد شده را به خطر انداخته است و در حال حاضر مدت 19 روز است که فرزند وی در بخش مراقبت های ویژه و با کمک دستگاه فقط نفس می کشد.

به گزارش ساعت 24 براساس گزارشی که آقای م . جعفری پدر نوزاد برای ما ارسال کرده است "به علت اصرار بر زایمان طبیعی متاسفانه فرزند بنده با شرایط خیلی وخیم در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشد.بنده در تاریخ 16 بهمن ماه به مطب پزشک معالج همسرم مراجعه کردم و ایشان پس از انجام معاینات اعلام کردند که شرایط همسر بنده برای زایمان طبیعی ایده آل می باشد و گفتند که فردا(17 بهمن) برای انجام عمل زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کنیم.


در تاریخ 17 بهمن ماه در ساعت 8:40دقیقه صبح همسرم را در بیمارستان بستری کردم و این در حالی بود که همسر بنده هیچگونه درد زایمانی نداشتند.از ساعت 8:40 دقیقه صبح با توسل به آمپول فشار سعی در القای درد به همسر بنده داشتند که این روند تا ساعت 11 شب و با تزریق 3 عدد آمپول فشار به همسر بنده ادامه پیدا کرد.این در حالی بود که تقریبا از ساعت 5 عصر و به دستور پزشک،ماما بصورت دستی اقدام به پاره کردن کیسه آب کرده بود


در ساعت 7الی8 شب بود که خود پزشک هم در بالای سر همسر بنده حاضر شد و پس از معاینه اعلام کرد که سر نوزاد کمی بزرگ است.بنده که خودم در اتاق زایمان حضور داشتم به پزشک اعلام کردم که آیا با این وضعیت امکان زایمان طبیعی وجود دارد؟که پزشک اعلام کردن هیچ مشکلی نیست.پس از آن بنده را به طرق مختلف از اتاق زایمان بیرون کردند.


و علیرغم پافشاری پزشک بر زایمان طبیعی تا ساعت 11 شب موفق به این کار نشد و بصورت اورژانسی همسر بنده را به اتاق عمل انتقال دادند و طبق اظهارات همسرم در اتاق عمل ملحفه ای به دور شکم همسرم پیچیده و دو نفر از دو طرف ملحفه را کشیده اند تا با زور بچه را بصورت طبیعی بدنیا آورند و باز هم موفق به این کار نمی شوند.و مجبور به انجام عمل سزارین می شوند و فرزند بنده بصورت کاملا کبود و بدون علائم حیاتی متولد می شود که با احیای قلبی فرزندم را زنده نگه می دارند.


و در حال حاضر مدت 19 روز است که فرزند بنده در بخش مراقبت های ویژه و با کمک دستگاه فقط نفس می کشد.و این در حالی است که طبق نظر تمامی پزشکان کودکان و متخصص مغز و اعصاب نرسیدن اکسیژن به مغز نوزاد باعث بوجود آمدن این حادثه شده است که این اتفاق در زمان زایمان افتاده است تمامی مدارک پزشکی حاکی بر این هست که فرزند بنده تا لحظه ی زایمان کوچکترین مشکلی نداشته است.


بر اساس مدارک موجود فرزند بندهCPR(احیای قلبی)شده است.پزشک بیمارستان به بنده حتی آزمایشات فرزندم را نمی دادند تا با پزشک دیگر مشورت کنم و بنده مجبور شدم با کمک 110 جواب آزمایشات را بگیرم.تمام سونو گرافی ها سلامت کامل جنین را تائید کردند.قبض بیمارستان گویا هست که فرزند بنده در ساعت 11 و 30 دقیقه شب به مراقبت های ویژه منتقل شده.در حالیکه ساعت بستری همسرم 8 و 40 دقیقه صبح می باشد.


با این تفاسیر بیمارستان از بنده هزینه ی بستری نوزاد را درخواست کرده در حالیکه بعلت اشتباه پزشک فرزند بنده در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشد.آیا من باید هزینه هر شب 2 میلیون تومان را بپردازم؟بنده مقصر بودم؟زایمان طبیعی به چه قیمت؟

خواهشمندم نشر بدید شاید به گوش مسئولین برسه و بشه جان یک انسان را نجات داد.بنده اسمی از پزشک و بیمارستان نیاوردم چون هنوز حکم قضایی قطعی نشده ولی اشتباه پزشک مشهود است.ما بقی آزمایشات همسرم را بیمارستان در پرونده پزشکی همسرم نگه داشته که فقط با حکم قضایی دادگاه به دادگاه ارائه می نماید."

مدارک ارسالی نزد ساعت 24 است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها