رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 243920

پیشنهاد کی روش از آفریقای جنوبی

ساعت 24- تارنمای اسپورت 24 در گزارشی از کارلوس کی روش به عنوان یکی از گزینه های اصلی هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی نام برد.

کارلوس کی‌روش
نام کارلوس کی روش در حالی برای سرمربیگری تیم آفریقای جنوبی مطرح شده که او در حال حاضر مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده دارد.

تارنمای اخبار ورزشی اسپورت24 آفریقای جنوبی در این گزارش نوشت: با وجود اینکه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از بازی جوانمردانه حمایت می کند، ولی در واقع هیچ بازی جوانمردانه ای در این ورزش زیبا وجود ندارد.


اگر اینطور بود، کارلوس کی روش و روی هاچسون در فهرست سرمربیگری تیم بافانا بافانا (لقب تیم فوتبال آفریقای جنوبی) قرار نداشتند.


کی روش که متولد موزامبیک است و روی هاچسون انگلیسی در فهرست پنج نامزد سرمربیگری آفریقای جنوبی قرار دارند.


در واقع، انتخاب کی روش به عنوان سرمربی آفریقای جنوبی، نباید غافلگیرکننده باشد.


اگر معیارهای فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی رعایت شود، کارنامه کاری کی روش و هاچسون قابل مقایسه با هروه رنارد، هوگو بروس و استوارت بکستر نیست.


اما این واقعیت که کی روش ارتباط نزدیکی با سران فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی دارد، به عنوان بخت اصلی این سمت مطرح شده است. سرمربی سابق تیم پرتغال آخرین بار در سال 2000 در آفریقا به مربیگری پرداخت. او سرمربی تیم بافانا بافانا بود و آگاهی وی از کشور و بازیکنان می تواند گمراه کننده باشد.


هروه رنارد که دو قهرمانی در جام ملت های آفریقا را با تیم های زیمبابوه و ساحل عاج در کارنامه دارد، به طور خودکار بیش از سایر رقبا باید شانس انتخاب شدن داشته باشد.


این مربی فرانسوی قبلا عملکرد خود را با قهرمانی زیمبابوه و ساحل عاج ثابت کرده است.


او همچنین از شرایط فوتبال آفریقای جنوبی مطلع است. تیم زیمبابوه تحت هدایت وی همیشه در آفریقای جنوبی اردو زده و بازیهای دوستانه با تیم های این کشور برگزار کرده است.
علاوه برآن، سبک بازی و فیزیک بازیکنان زیمبابوه به آفریقای جنوبی شباهت دارد.


بروس که به تازگی با کامرون قهرمان جام ملت های آفریقا شده، بعد از رنارد باید مدنظر قرار گیرد.


این مربی بلژیکی زیرکی خود را در سرمربیگری شیرها به نمایش گذاشت. مگر آنکه او بخواهد در ماه ژوئن در جام کنفدراسیون های فیفا در روسیه شرکت کند، درغیر این صورت او باید مدعی جدی محسوب شود.


بکستر که بین سال‌های 2004 تا 2005 هدایت بافانا بافانا را بر عهده داشت، برای این سمت تازه کار نیست. سرمربی تیم سوپراسپورت یونایتد(آفریقای جنوبی) بازیکنان این کشور را می شناسد و درصورتی که باشگاه با پایان قرارداد وی موافقت کند، باید مشتاق این فرصت باشد.


فدراسیون آفریقای جنوبی امروز (یکشنبه) برای تصمیم گیری در مورد نامزد مورد نظر خود تشکیل جلسه می دهد و سرمربی جدید قبل از پایان هفته معرفی می شود.


سرمربی جدید در دیدارهای دوستانه بافانا بافانا برابر آنگولا و گینه بیسائو در ماه آینده میلادی روی نیمکت آفریقای جنوبی خواهد نشست.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها