رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244258

دلیل تعطیلی نیمی از هتل‌آپارتمان‌های مشهد

ساعت 24- نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد گفت: نیمی از هتل‌آپارتمان‌داران، واحدهای اقامتی خود را در اعتراض به قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی یا تعطیل و یا اعلام کردند که در آستانه تعطیلی هستند.

مهدی آجیلیان، اظهار کرد: این واحدهای اقامتی عنوان کردند که اگر در خصوص فراخوان سازمان امور مالیاتی تجدیدنظر صورت نگیرد تا 28 اسفندماه تعطیل خواهند بود.

وی بیان کرد: هتل‌آپارتمان‌داران مشهد بدون اینکه هیچ امتیازی داشته باشند نسبت به ایجاد مراکز اقامتی برای زائران اقدام می‌کنند، در حالی که شهرداری و سایر مسئولان استانی از ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت با در اختیار قرار دادن زمین و پروانه رایگان، حمایت می‌کنند.

نائب رییس اتحادیه هتل آپارتمان داران مشهد گفت: سازمان امور مالیاتی، فراخوان اخذ مالیات 9 درصدی از صنف هتل‌آپارتمان را اعلام کرده است، حتی برخی از واحدها تنها برای سه سال ملزم به پرداخت بیش از یک میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده شدند، ما در رقابت ناسالم با زائرسراها،‌ مسافرخانه‌ها، خانه‌مسافرها و سایر واحدهای اقامتی غیررسمی در مشهد هستیم و آنها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به این مطلب هتل‌آپارتمان‌داران این مطالبه را ناحق می‌دانند و نسبت به آن معترض هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها