رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244283

اعدام ۵ مقام امنیتی کره شمالی با ضد هوایی!

ساعت ۲۴- آژانس جاسوسی کره‌ جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رهبر کره شمالی ۵ مقام امنیتی بلند پایه این کشور را با سلاح‌های ضد هوایی اعدام کرده است.

کره شمالی
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحلیل سرویس اطلاعات ملی کره‌ جنوبی در یک گزارش خصوصی به قانونگذاران این کشور مطرح شده است.

آژانس جاسوسی کره‌ جنوبی به قانونگذاران این کشور گفته پنج مقام کره شمالی در وزارتخانه تحت امر کیم وون هونگ، مقام امنیتی ارشد برکنار شده کره شمالی به دلیل دادن گزارشات غلط به رهبر این کشور با سلاح‌های ضدهوایی اعدام شده‌اند.

مشخص نشده که این گزارش‌های غلط دقیقا چه بوده است و آژانس جاسوسی کره‌ جنوبی نیز نگفته که از کجا اطلاعاتش را کسب کرده است.

کیم وون هونگ در ماه ژانویه به اتهام فساد، سوءاستفاده از قدرت و ارتکاب شکنجه در نهاد تحت امرش اخراج شد.

سئول اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، این وزیر اخراج شده به کیم جونگ اون نزدیک بوده است. کره شمالی به طور علنی هیچ چیز درباره کیم وون هونگ یا اعدام‌های وزارتخانه تحت امرش نگفته است.

آژانس جاسوسی کره جنوبی اخراج کیم وون هونگ را مرتبط با این گزارشات غلط دانسته است.

همزمان مالزی به تحقیقاتش درباره ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون از طریق سم در فرودگاه شهر کوآلالامپور ادامه می‌دهد.

این تحقیقات همچنین ادامه دارد اما کره‌ جنوبی گفته که معتقد است کیم جونگ اون دستور به انجام این ترور که در تاریخ ۱۳ فوریه صورت گرفت، داده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها