رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 244290

شمخانی: هیچ گونه تغییر رفتار واقعی از عربستان مشاهده نشده است

ساعت 24- دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که نقش عربستان سعودی در ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی شکست خورده را نمی توان به راحتی از نظر دور داشت، گفت: هیچ گونه تغییر رفتار واقعی از این کشور مشاهده نشده است.

علی شمخانی
علی شمخانی امروز- دوشنبه- در حاشیه بازدید از نمایشگاه چهارمین جشنواره علمی و فناوری بسیج در جمع خبرنگاران درباره دیدگاه ایران در خصوص سفر وزیر امورخارجه عربستان سعودی به عراق اظهارداشت: البته هرگونه تلاش کشورهای حامی گروه های تروریستی بویژه عربستان سعودی برای بازگشت از سیاست های مخرب گذشته و جبران اشتباه ها را مثبت می دانیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نقش عربستان سعودی در ایجاد وحمایت از گروه های تروریستی شکست خورده را در عراق و خسارت های جبران ناپذیری را که اقدامات این گروه ها به کشورهای منطقه بویژه عراق و سوریه وارد نمودند را نمی توان به راحتی از نظر دور داشت.


شمخانی همچنین درباره اظهارات برخی مقامات خارجی پیرامون مشکوک بودن عدم انجام اقدامات تروریستی از سوی تروریستهای تکفیری در ایران خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در کشورهایی می‌توانند انفجار و اقدام تروریستی انجام دهند که خاستگاه پرورش و آموزش آنها بوده و دارای نیرو و پایگاه برای نیات شوم خود هستند.


وی شرایط اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی ایران را با تفکرات و آموزه های تروریستی کاملا بیگانه عنوان کرد، اظهارداشت: وجود دستگاه امنیتی هوشیار و شهروندان آگاه و بصیر مانع از رشد، حضور و فعالیت عناصر تروریست در داخل کشور می شود.


دبیر شورای عالی امنیت ملی از مراکز آموزشی برخی کشورهای منطقه که با تعلیم تفکرات افراطی و ستیزه جویانه به جوانان، آنها را از مسیر تفکر ناب دینی منحرف می کنند به عنوان کارخانه های تولید تروریست تکفیری یاد کرد و افزود: تروریست هایی که امروز به معضلی امنیتی برای جهان مبدل شده اند شهروندان و فارغ التحصیلان مراکز آموزشی همین کشورها هستند که به دلیل اختلاف سیاسی و یا گرفتن ماموریت از کشورهای خود از هموطنانشان و یا سایر مردم سایر کشورها انتقام گرفته و با انجام عملیات تروریستی آنها را به خاک و خون می کشانند.


وی افزود: وجود قرائت انحرافی از دین اسلام،نارضایتی اجتماعی، فقدان انسجام سیاسی ، ناکارآمدی دستگاههای امنیتی و انتظامی در کشورهایی که مهد تروریست پروری هستند تفاوت معنی دارانان با جمهوری اسلامی ایران است.


دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تاثیر موفقیت های هنری، علمی، سیاسی و...از سوی شهروندان ایرانی در اصلاح نگاه جهانیان نسبت به کشورمان اظهار داشت:سه مولفه تمدن و فرهنگ، جغرافیا و ایدئولوژی اسلامی اصلی ترین پایه های قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده و مجموعه موفقیتهای کسب شده ریشه در آن دارد.


وی انقلاب اسلامی را بستر شکوفایی استعدادهای کم نظیر ایرانیان در شاخه های مختلف علمی، هنری وفرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به ظرفیت های داخلی و زمینه سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای کم نظیر نخبگان، موجب خلق آثار فاخر و پرآوازه شدن نام ایران درجامعه بین المللی و تقویت قدرت نرم کشور شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها