رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 244376

پوتین: در صورت تهدید در مرز افغانستان از روسیه دفاع میکنیم

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتای تاجیک خود تاکید کرد که مسکو آمادگی دارد تا در صورت مواجهه با هرگونه تهدید در مرز افغانستان از خود دفاع کند.

پوتين
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در دیدار با «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود تأکید کرد که در صورت ضرورت روسیه آمادگی دارد تا برای مقابله با تهدیدات امنیتی موجود در مرز افغانستان از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان برای دفاع از این کشور استفاده کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه مشترک پوتین و رحمان پس از دیدار روز دوشنبه آنها آمده است،‌ روسیه و تاجیکستان به هماهنگی تلاش‌ها با هدف تضمین ثبات و امنیت در منطقه آسیای میانه ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری روسیه در سفر امروز خود به تاجیکستان با رئیس‌جمهوری این کشور در دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر بیانیه مشترک سران دو کشور، «طرفین به هماهنگی تلاش‌ها با هدف خنثی کردن تهدیدات امنیتی که از جنوب کشورهای منافع‌المشترک را تهدید می‌کند، ادامه خواهند داد».

بر اساس این بیانیه، پوتین و رحمان همچنین توافق کردند که حضور پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان عامل مهمی در حفظ امنیت منطقه‌ای به شمار می‌رود.

رهبران دو کشور علاوه براین درباره اوضاع افغانستان و ضرورت تداوم همکاری‌ها در حوزه فنی و نظامی به منظور مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیش روی امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها