رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 249748

دارایی های ایران در لوکزامبورگ فعلا مسدود باقی می ماند

ساعت 24-یک قاضی در لوکزامبورگ روز چهارشنبه حکمی که پیش از این برای توقیف دارایی های ایران در این کشور صادر شده بود را قانونی اعلام کرد تا بدین ترتیب این وجوه تا زمان تکمیل بررسی ها و رای نهایی دادگاه همچنان مسدود باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری نشریه «لوکزامبورگ وورت»؛ دولت آمریکا پیش از این در حکمی سیاسی ایران را به بهانه حادثه تروریستی 11 سپتامبر به پرداخت میلیاردها دلار خسارت محکوم کرده و نزدیک به دو میلیارد دلار از دارایی های ایران را توقیف کرده بود.
در ادامه اما یک قاضی لوکزامبورگی هم در اقدامی بی سابقه، دارایی های ایران نزد شرکتی موسوم به «کلیر استریم» به ارزش 1.6 میلیارد دلار را تا زمان بررسی درخواست خواهان های آمریکایی توقیف کرد.
«ولی الله سیف» رئیس بانک مرکزی پیش از این گفته بود که این موضوع ناشی از غفلت صورت گرفته در سال های 1386 و 1387 در انتقال این منابع به داخل ایران بوده است. پس از دوره یاد شده هم تحریم ها مانع این اقدام شده بود.
اکنون بانک مرکزی و شرکت یاد شده دو هفته فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر در حکم دادگاه را ارائه دهند.
تهران پیش از این دعوی خود را برضد اقدام آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری ثبت کرده و از دیوان خواسته بود که غیرقانونی بودن احکام صادره را اعلام و واشنگتن را به خاتمه این روند ملزم کند.
در عین حال درخواست خواهان های آمریکایی هم در دادگاه لوکزامبورگ در دست بررسی است و توقیف این دارایی ها به معنای امکان برداشت از آنها نیست.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها