رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 256883

بیانیه ترامپ در سالگرد کشتار ارامنه به دست حکومت عثمانی

ساعت 24- رییس جمهور آمریکا در سالگرد کشتار ارامنه به دست حکومت عثمانی، بیانیه‌ای صادر کرد.

div class="body">
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – با انتشار بیانیه‌ای، یاد و خاطره قربانیان قتل عام ارامنه به دست حکومت عثمانی را گرامی داشت.
بر این اساس، طی بیانیه‌ای که امروز ( دوشنبه) از سوی کاخ سفید منتشر شد، آمده است: امروز ما یاد و خاطره کسانی که در طول "جنایت بزرگ" ( اصطلاح ارامنه درباره نسل کشی حکومت عثمانی) جان باختند را گرامی می‌داریم. این اتفاق یکی از بدترین قتل عام‌های قرن بیستم بود.
در این بیانیه ترامپ از اصطلاح ارمنی "جنایت بزرگ" برای این کشتار استفاده کرد که پیش‌تر نیز باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا از این واژه برای اشاره به کشتار ارامنه به دست حکومت عثمانی استفاده کرده بود.
رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: واشنگتن از تلاش‌های ارامنه و ترک‌ها "برای شناخت و پذیریش این تاریخ تلخ" به عنوان گامی در جهت مصالحه میان دو طرف استقبال می‌کند.
روز جمعه، ادوارد مارکی – سناتور دموکرات ایالت ماساچوست – از ترامپ خواست برای کشتار ارامنه به دست حکومت عثمانی از واژه "نسل کشی" استفاده کند و به صراحت قساوت این اقدام را تایید کند.
در سال 1981، رونالد ریگان – رییس جمهور وقت آمریکا – کشتار ارامنه در قرن بیستم را نسل کشی دانست. با این وجود، رهبران بعدی آمریکا به دلیل نگرانی درباره روابط با ترکیه، از پذیرش کشتار ارامنه به عنوان نسل کشی امتناع کردند.
باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها