رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 256895

حمایت رژیم صهیونیستی از گزینه خاص در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

مقامات رژیم صهیونیستی از رای دهندگان فرانسوی می‌خواهند بجای «مارین لوپن» رهبر حزب ملی‌گرای فرانسه، به «امانوئل ماکرون» رای دهند.

انتخابات فرانسه
در حالی که «امانوئل ماکرون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم این رقابت سیاسی راه یافته، برخی سیاستمداران از نظر مثبت مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به وی خبر می‌دهند.

ماکرون که قرار است در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با «مارین لوپن» نامزد راست‌گرای جنبش ملی این کشور رقابت کند، در سپتامبر 2015 زمانی که تصدی وزارت اقتصاد را بر عهده داشته با سفر به فلسطین اشغالی با «آریه درعی» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» درعی در آن زمان درباره دیدار با وی گفته بود: «او مرا تحت تاثیر قرار داد. او یک وزیر اقتصاد جوان، با انرژی، بسیار دوستانه و متبحر بود.»

با اینکه در آن زمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ماکرون دیداری نداشت اما دو گزینه احتمالی برای تصدی سمت مذکور در این رژیم یعنی «اِرِل مارگالیت» رهبر حزب کارگر اسرائیل و «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) با او ارتباط نزدیکی دارند و در حامی او در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند.

مارگالیت درباره این سیاستمدار فرانسوی می‌گوید: «اگر او انتخاب شود، فرانسه اقتصاد ابتکار محوری را شروع کرده و اسرائیل نیز در مرکز همکاری‌های اقتصادی با این کشور خواهد بود...از او خواسته‌ام تا در زمینه‌های امنیت سایبری، کشاورزی و ارتباطات با اسرائیل همکاری داشته باشد.»

لاپید نیز روز دوشنبه در صفحه «فیسبوک» خود ضمن توصیف ماکرون بعنوان «دوست» خود، از رای دهندگان فرانسوی خواست او را به‌جای لوپن برگزینند و نوشت: «با اینکه ما در انتخابات کشورهای دیگر دخالت نمی‌کنیم اما این بار من استثنا قائل می‌شوم. هرکسی که در فرانسه یا اسرائیل می‌تواند رای دهد، باید از در دور دوم از ماکرون حمایت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها