رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257391

تحلیل رسانه سعودی از «برگ برنده» روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری /روحانی نحوه مذاکره با دشمن را تمرین کرده است /او لقب «امام» را به آیت‌الله خمینی داد

ساعت24-یک رسانه سعودی با بررسی تاریخچه فعالیت سیاسی رئیس جمهور ایران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می نویسد: روحانی یکی از وفاداران نزدیک امام خمینی، موسس نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی نخستین فردی بود که لقب امام را به آیت الله خمینی اطلاق کرد.

فیروز1
style="text-align:justify"> العربیه در گزارشی تحلیلی نگاهی انداخته است به زندگی و تاریخچه زندگی سیاسی حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران و نامزد انتخابات پیش رویی که قرار است 29 اردیبهشت برگزار شود


العربیه می نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و یک دوره دیگر ریاست جمهوری است، تمایلی که اعتدال گرایان و اصلاح طلبان از آن حمایت می کنند.

حسن روحانی کیست؟

روحانی متولد سال 1948 در شهر سرخه در استان سمنان است. وی پس از آنکه تحصیلات دینی اش را در قم به پایان رساند، تحصیلات آکادمی خود را در دانشگاه تهران آغاز و مدرک کارشناسی خود را در حقوق قضایی دریافت کرد. سپس به بریتانیا رفت و از دانشگاه گلاسگو کالدونیان اسکاتلند در سال 1995 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق اسلامی دریافت و سپس در سال 1999 مدرک دکترای خود را دریافت کرد.

روحانی یکی از وفاداران نزدیک امام خمینی، موسس نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی نخستین فردی بود که لقب امام را به آیت الله خمینی اطلاق کرد.

روحانی سال 1978 به امام خمینی در فرانسه پیوست و پس از انقلاب سال 1979 در ایران یکی از عنصرهای نظام جمهوری اسلامی ایران شد و به مدت 16 سال در سمت دبیر کل شورای امنیت ملی ایران و در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنحانی و محمد خاتمی در این سمت حضور داشت. روحانی از 6 اکتبر سال 2003 تا 15 آوریل سال 2005 در سمت مذاکره کننده ارشد برنامه هسته ای ایران حضور داشت.


روحانی و تمرین دیپلماسی

پس از ماجرای مک فارلین، روحانی نحوه ارتباط و مذاکره با دشمنان را تمرین کرد و این ماجرا اولین سنگ بنای تغییر روحانی به یک روحانی معتدل ایرانی را بنا نهاد و زمانی که ریاست مذاکرات هسته ای ایران در سال 2003 تا 2005 بر برعهده گرفت تجربه های بسیاری از مذاکرات در اختیار داشت. روحانی زمانی که رئیس جمهور ایران شد نیز با موافقت مقامات ارشد نظام مذاکرات مستقیم و علنی با آمریکا در مجموعه 1+5 را اجرا کرد و توانست برجام را رقم بزند، توافقی که برگ برنده روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو محسوب می شود.

نامه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها