رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 259245

ظریف:حمله تروریستی به مرزبانان نارضایتی از رشد تعاملات تهران و پاکستان را می رساند

ساعت 24- وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی که در قالب سفر یک روزه با نخست وزیر این کشور گفت:حمله تروریستی به مرزبانان با تبعات تاثر برانگیز آن حاکی از نارضایتی برخی طرف های خارجی از روند رو به رشد تعاملات ایران و پاکستان است.

ظریف.jpg
style="text-align:justify"> محمد جواد ظریف در این ملاقات با تاکید بر اینکه هدف از این سفر رسیدگی به حادثه تاسف بار حمله تروریستی به مرزبانان کشورمان می باشد گفت: اهمیت مناسبات بین دوکشور و حسن مناسبات ایران و پاکستان ایجاب می کند تا با حضور قوی تر نیروهای پاکستانی در مناطق مرزی، توجه بیشتری به امور مرزی بین ایران و پاکستان بشود چرا که متاسفانه هر از گاهی شاهد تحرکات مذبوحانه و اقدامات تروریستی گروهک ها در این منطقه هستیم.

وزیرخارجه کشورمان ادامه داد: در شرایطی که سال گذشته شاهد گسترش روابط فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی تجاری و اقتصادی بوده ایم و با تعاملات و توافقات جدید انتظار می رود روابط تهران – اسلام آباد وارد عرصه جدیدی شود.
وی ادامه داد:حادثه غیرانسانی مذکور با تبعات تاثر برانگیز آن حاکی از نارضایتی برخی طرف های خارجی از روند رو به رشد تعاملات ایران و پاکستان است.
ظریف همچنین بر لزوم همکاری مسئولین و دوایر ذیربط طرفین پیرامون بررسی عاجل موضوع و نجات سرباز مصدوم و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب جهت اجتناب از تکرار این گونه حوادث در آینده تاکید کرد.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان هم ضمن ابراز تاسف عمیق دولت و ملت پاکستان نسبت به بروز حادثه تروریستی مذکور گفت: حفظ حسن مناسبات با همسایه خوب پاکستان یعنی ایران یکی از اصول و رویکردهای اساسی پاکستان است و بدانید که هرگونه صدمه به ایران به معنای صدمه به پاکستان بوده و ما عمیقا از بروز حادثه فوق متاسفیم و تمامی مساعی خود را برای همکاری دوایر ذیربط دو کشور به منظور بررسی حادثه تروریستی مذکور صرف کرده و همچنین ارتباطات قوی تر بین تهران و اسلام آباد مسئولین مربوط دو کشور را مثبت ارزیابی می کنیم و امیدوارم که با تقویت و استمرار روند همکاری ها، حفظ حسن مناسبات و تعامل بیش از پیش مسئولین و دوایر ذیربط شاهد عرصه جدیدی از همکاریها باشیم و در آینده هم چنین حوادث تلخی را در منطقه مرزی خود نداشته باشیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها