رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 263869

چالش اصلی کشورهای عربی بسته بودن سیاست و اقتصاد و مشروعیت است

یک مقام شورای اروپا با اشاره به انتخابات در ایران، تاکید کرد که چالش اصلی امروز اعراب بسته بودن سیاست و اقتصاد آنها و همچنین مشروعیت است.

افول بازارهای کشورهای عربی
کارل بیلدت وزیر خارجه سابق سوئد و دستیار رئیس شورای اروپا در امور روابط خارجی میگوید که چالش کلیدی کشورهای عربی بازکردن حکومتهایشهان در زمینه اقتصادی و سیاسی برای رشد و مشروعیت است؛ این درحالیست که دونالد ترامپ در این زمینه سکوت کرده است.

وی در حساب توئیتری خود با اشاره به اظهارات ترامپ در نشست وی با سران کشورهای عربی در ریاض گفت: اینکه او گفته 95 درصد قربانیان تروریسم مسلمانان هستند مهم است، قبلا از او چنین چیزی نشنیده بودیم.

بیلدت همچنین با اشاره به انتخابات ایران تاکید کرد که ایران برای بازکردن روابط با جهان رای داد اما ترامپ خواستار منزوی کردن تهران است. اما کشورهای اروپایی به دنبال تعامل با ایران هستند.

کارل بیلدت پیش از این پیام تبریک فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به حسن روحانی را مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری بیشتر ایران و اصلاحات در این کشور شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان به رهبران کشورهای عربی، حوزه قفقاز و دیگر کشورهای اسلامی گفت که باید ایران را منزوی کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نیز با اشاره به مواضع مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ایران گزارش داده که این مساله باعث شکاف دو طرف درباره این شده است.

فارس

اعلام نتایج انتخابات ۹۶

اعلام آرا ریاست جمهوری ۹۶

نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۹۶

نتایج انتخابات

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها