رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272196

علت تعطیلی فرودگاه یاسوج

ساعت 24- مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای این فرودگاه از اول تیر سال جاری به مدت بیش از 60 روز (اواخر مرداد) به دلیل اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو شد.

فرودگاه یاسوج
علی محسنیان روز پنجشنبه اظهار داشت: هماهنگی ها و تدابیر لازم در این راستا نیز انجام شده و در صورت طولانی شدن روند اجرای طرح توسعه باند پروازی تعطیلی این فرودگاه تمدید خواهد شد.

وی گفت: گرچه براساس پیش بینی پیمانکار و ناظر طرح، زمان تعطیلی فرودگاه حدود سه ماه به طول بینجامد اما تلاش مسئولان و متولیان امر به ویژه حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر این است که با افزایش ماشین آلات و امکانات لازم این تعطیلی به حداقل ممکن برسد.


مدیر فرودگاه یاسوج با اشاره به طرح توسعه باند فرودگاه این شهر گفت: این طرح هم اینک حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عوامل اجرایی به صورت 24 ساعت و در سه نوبت کاری مشغول فعالیت هستند.


محسنیان تصریح کرد: تاکنون نیز افزون بر 150میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.


وی حجم عملیات طرح فرودگاه یاسوج را شامل یک میلیون و 300 هزار متر مکعب خاکریزی، 40 هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول 400 متر برای عبور آب های سطحی ذکر کرد.


وی ادامه داد: با افزایش طول این باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.


محسنیان یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320نیز فراهم می شود.


وی با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از 60 مسافر به 100 نفر افزایش می یابد.


وی ادامه داد: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود 2 هزار و 600 متر است که در عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده 600 متر به آن اضافه شود.


فرودگاه یاسوج یکی از دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب در سال 73 به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.


تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید تنها 2 روز در هفته بود که با تلاش و پیگیری مسئولان امر اکنون شمار پروازهای این فرودگاه هفتگی شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها