رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272522

کشته شدن سرکرده یک گروه مسلح در غرب قاهره

ساعت24-وزارت کشور مصر اعلام کرد که پلیس این کشور سرکرده یک گروه مسلح را در جریان درگیری در جاده‌ای در غرب قاهره به قتل رساند.

وزارت کشور مصر در بیانیه خود که در صفحه فیس‌بوک منتشر شد، آورده است که نیروهای پلیس دو خودرو که سرنشینان آن از اعضای گروه‌های مسلح بودند، در شهر 6 اکتبر تعقیب کرده و درگیری بین آنها بوقوع پیوست و در نتیجه آن سرکرده این گروه کشته شده و بقیه با یک خودروی دیگر از محل گریختند.

شبکه روسیا‌الیوم گزارش داد که فرد مذکور با نام «محمد عبدالمنعم زکی ابوطبیخ» یکی از سرکردگان جنبش موسوم به «حسم» که مسئولیت حمایت مالی این جنبش را بر عهده داشته و تحت تعقیب پلیس بود، کشته شد.

جنبش «حسم» مسئولیت انفجار یکشنبه گذشته در قاهره که به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن 3 سرباز و یک غیرنظامی منجر شد، بر عهده گرفته بود.

دولت مصر مدعی است که جنبش حسم وابسته به گروه اخوان‌المسلمین است در حالیکه این گروه هر گونه ارتباط با جنبش حسم را رد می‌کند.

وزارت کشور مصر روز پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که نیروهای پلیس 7 فرد مسلح را در درگیری در منطقه صحرایی در استان اسیوط به قتل رساندند.

دولت مصر که اخیرا به دنبال وقوع دو حمله تروریستی در دو کلیسای اسکندریه و طنطا، وضعیت اضطراری در کشور به مدت سه ماه را اعلام کرده بود، دو روز پیش این وضعیت را تا سه ماه دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها