رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273199

ادعای نامه مخفیانه گوترش به روحانی

ساعت24-منابع آگاه مدعی شده‌اند «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزادی یکی از محکومان امنیتی بازداشت‌شده در ایران آغاز کرده است.

آنتونیو گوترش
style="text-align:justify">طبق گزارش فارن‌پالیسی، گوترش که قبلاً نخست‌وزیر پرتغال بوده در نامه‌ای مخفیانه هفته پیش به حسن روحانی، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته زمینه‌های آزادی «باقر نمازی‌» را فراهم آورد.

فارن‌پالیسی نوشته دیپلماسی مخفیانه گوترش نشانه‌ای قدرتمند برای نشان دادن منافع غیرقابل رویت سازمان ملل برای ایالات متحده آمریکا است.

پیش از این هم روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده بود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزاد کردن دو محکوم امنیتی که به «جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا» ده سال زندان شده‌اند، آغاز کرده است.

شعبه 15 دادگاه انقلاب ایران چندی پیش سیامک و باقر نمازی را به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال حبس محکوم کرد.

دو مقام دولت ترامپ گفته‌اند که کاخ سفید در حال بررسی طیفی از اقدامات برای اعمال فشار بر ایران جهت آزادی نمازی‌ها و دو شهروند دیگر بازداشتی در ایران است.

مقام‌های مورد استناد واشنگتن‌پست گفته‌اند که این گزینه‌ها هنوز محرمانه هستند، اما «بیش از هویج (تدابیر تشویقی)، چماق (تدابیر تنبیهی) را شامل می‌شوند.»

فارن‌پالیسی هم از قول برخی مقام‌های کاخ سفید که اشاره‌ای به نام آنها نکرده گفته که دولت ترامپ اولویت بالایی برای آزادی نمازی‌ها قائل است.

مقام‌های سازمان ملل مدعی شده‌اند که گوترش بنا به دلایل انسانی قصد آزادی باقر نمازی را دارد نه اینکه از دولت ترامپ برای انجام این کار دستورالعمل داشته باشد.
منبع: فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها