رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 273414

رسانه آمریکایی:وزارت خارجه آمریکا در حال فروپاشی است

ساعت24- «جو اسکاربورو» مجری شبکه خبری ام اس ان بی سی گفت که وزارت خارجه آمریکا به دلیل عدم کفایت رکس تیلرسون وزیر خارجه که بیشتر به بار کش رئیس جمهوری شباهت دارد در حال پوسیدگی و فروپاشی است.

وزارت خارجه آمریکا
style="text-align:justify">اسکاربورو نماینده پیشین مجلس آمریکا و یکی از مجریان با سابقه شبکه خبری ام اس ان بی سی روز چهارشنبه در گفت و گویی با ژنرال «جیمز استارویدیس» یکی از فرماند هان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا رکس تیلرسون وزیر خارجه ترامپ را به بی کفایتی و عدم قاطعیت متهم کرد و گفت که وزارت خارجه این کشور تحت رهبری شخصی مثل او عملا در حال از هم پاشیدگی است.

وی تیلرسون را با گذشت 5 ماه از تصدی وی در این مقام به ناتوانی در پر کردن جای خالی بسیاری از ماموران اخراجی این وزارتخانه در کشورهای جهان متهم کردو افزود: در حالی که کشورش برای پیشبرد سیاست های خود بشدت به پر کردن این جاهای خالی نیازمند است وی از قاطعیت کافی برای پیگیری و اقدام در این مورد برخوردار نیست.
اسکاربورو ادامه داد: اکنون بسیاری از ماموران وزارت خارجه آمریکا از درخواست و تماس با تیلرسون ناامید شده اند و در خواست های خود را با آژانس امنیت ملی در میان می گذارند چرا که هیچ کس در وزارت خارجه این کشور قادر به پاسخگویی به خواسته های آنها نیست .
تیلرسون که یکی از سرمایه داران بزرگ آمریکایی و صاحب امتیاز و مدیر شرکت غول پیکر آمریکایی است بدون داشتن کوچکترین سابقه سیاسی و صرفا به دلیل روابط حسنه با روسیه از سوی ترامپ به این مقام برگزیده شد.
وی در ماه مه امسال نیز در اظهارات تندی علیه وزیر خارجه آمریکا او را که گفته بود خود را وقف رئیس جمهوری کشورش کرده مورد انتقاد شدید قرار داد و به 'بار کش' ترامپ تشبیه کرد و گفت: حتی بار کش ها هم گاهی جواب اربابان خود را می دهند اما تیلرسون حتی شهامت انتقاد از ترامپ را که به گفته او هر روز بیش از پیش هنجار های دموکراتیک این کشور را در هم می شکند، ندارد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها