رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 275263

آغاز عملیات انتقال حجاج از ۹ مرداد

ساعت 24- مدیر عامل هما با اشاره به سهم ۵۰ درصدی این ایرلاین در پروازهای حج ۹۶ گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده انتقال حجاج از ۹ مرداد آغاز می‌شود و در ۲۷ تا ۲۹ روز کاری انجام خواهد گرفت.

حج
‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد پرورش ‌در مورد آخرین وضعیت پروازهای حج تمتع امسال از سوی ایران‌ایر بیان کرد: سازمان حج و زیارت خبر نهایی در باره میزان سهمیه هما و مشارکت سایر خطوط برای مراسم حج امسال را اعلام کرد.

وی ‌گفت: ایران ایر مانند سالهای گذشته وظیفه حمل و نقل 50 درصد حجاج ایرانی را دارد و 50 درصد باقی پروازها برعهده شرکت‌های هواپیمایی عربستان خواهد بود.

پرورش ادامه داد: سهم 50 درصدی هما برای پروازهای حج 96، معادل انتقال 43 هزار نفر از حجاج می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از 9 مرداد ماه در 27 الی 29 روز کاری انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مورد استفاده از ایرباس‌های برجامی در سفر حجاج گفت: فعلا از ایرباس‌های مستقر در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای این پروازها استفاده می‌کنیم و در صورت لزوم می‌توانیم، از ایرباس‌های جدید هم استفاده کنیم، اما برنامه ما براین است که ایرباس‌های برجامی بیشتر در مسیرهای طولانی اروپایی به کار گرفته شود.

وی در این باره توضیح داد: در سنوات گذشته در عملیات پروازی حج تعدادی هواپیمای بوئینگ 747 و تعدادی ایرباس استفاده می‌کردیم و به دلیل زمین‌گیر شدن چند فروند از 747‌ها به دلیل قدمت امسال از هواپیماهای ایرباس‌ استفاده می‌کنیم.

پرورش خبر داد که هم اکنون مدارک هواپیماهایی که قرار است برای انتقال حجاج استفاده شود، به سازمان هواپیمایی عربستان ارسال و 80 درصد کار انجام و مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما توضیح داد که مقاصد پروازی جده و مدینه خواهد بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها