رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 278264

ظریف: خودتان را مسخره نکنید، سیاست تغییر رژیم در ایران جواب نمیدهد

وزیر امور خارجه در شورای روابط خارجی آمریکا 'گغت: با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگویی نداشته‌ام اما این بدین معنا نیست که احتمال تعامل در آینده وجود ندارد.

ظریف
تیلرسون به تازگی از حمایت از عناصری در داخل ایران برای تحقق گذاری مسالمت‌آمیز در حکومت این کشور سخن گفت. حلقه‌ای از سناتورهای آمریکایی کمتر دیپلماتیک بوده و خواستار تغییر رژیم شده‌اند. نظر شما چیست و این موضع چه تأثیری بر دیدگاه شما در قبال ایالات متحده دارد؟

تأثیر این امر (بر دیدگاه ما) این است که متوجه می‌شویم آمریکا از تاریخ عبرت نمی‌گیرد. آمریکا در ایران در سال ۱۹۵۳ دست به تغییر رژیم زد و می‌بینید که این حرکت چه برایندی برای آمریکا داشت.
ژنرال ماتیس چند روز پیش گفت ایرانی‌ها حق انتخاب ندارند. و آیت‌الله رییس‌جمهور را انتخاب می‌کند و این‌گونه توضیح داد که انگار ترامپ در آمریکا رییس‌جمهور بعدی را انتخاب کند.
مردم ۱۰ ساعت در صف می‌ایستند که رییس‌جمهوری را انتخاب کنند که از قبل انتخاب شده است؟! شاید مردم داخل ایران شست‌وشویی مغزی شده‌اند!
ایرانی‌ها در لس‌آنجلس چهار ساعت در صف می‌ایستند که رییس‌جمهوری را انتخاب کنند که از قبل مشخص است؟! خودتان را مسخره نکنید! به واقعیت‌ها بنگرید.
تغییر رژیم در ایران جواب نمی‌دهد زیرا کشوری نیست که برای بقا و مشروعیت به آمریکا وابسته باشد
آمریکا باید رویه خود در قبال تحریم‌ها را تغییر دهد.
وقتی آمریکا تحریم‌های هسته‌ای را علیه ایران آغاز کرد، ما ۲۰۰ سانتریفیوژ داشتیم که پس از تحریم‌ها و در زمان مذاکرات این تعداد به ۲۰ هزار سانتریفیوژ رسید. پس نتیجه این تحریم ۱۹ هزار و ۸۰۰ سانترفیوژ بیشتر بوده است.
تحریم‌ هیچ‌گاه کارآمد نبوده است. به عنوان فردی که در سال ۱۹۸۲ پایان‌نامه ارشد خود را درباره تحریم‌ها نوشته‌ام، می‌گویم که تحریم جواب نمی‌دهد.
تسلیحات هسته‌ای امنیت هیچ کشوری را تأمین نمی‌کند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها