رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 279587

درخواست رییس اتاق ایران از رییس جمهور

جای یک نفر یک گروه با فکرهای مختلف مشورت دهند

ساعت 24-غلامحسین شافعی ، رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی ایران امروز یکشنبه یک مرداد 1396 در نشست هیات نمایندگان برخی خواسته‌های بخش خصوصی از دولت در حال تاسیس و از رییس جمهور حسن روحانی را مطرح کرد .

46
شافعی گفت : تاسیس مجمع مشورتی اقتصادی متشکل از همه گروههای فکری – اقتصادی نحله های گوناگون اقتصاددانان و با حضور اعضایی از بخش خصوصی به جای یک فرد و یک اندیشه یکی از خواسته‌های بخش خصوصی است. گروه مشورتی اقتصادی رییس جمهور با این ترکیب می ‌تواند موضوعی را از زاویه های گوناگون در دستور کار قرار دهد و نظری همه جانبه ارایه شود .
گروه مشورتی رییس جمهور باید مسئولیت مشورت هایی که می دهد را بپذیرد این می ‌تواند به شفاف شدن موضوعها کمک کند .
رییس اتاق ایران با قدردانی از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که توانست با مهارت و استفاده از هنر دیپلماسی مذاکرات پرونده هسته ای را پیش ببرد گفت، اگر برجام نبود سقوط مهلک اقتصاد ایران حتمی بود . اما یادمان نبوده است در دولت دوازدهم باید مناسبات اقتصادی ایران با دنیا در سایه تعامل وضعیت با ثباتی پیدا کند .
شافعی با بیان اینکه برای ادامه طرحهای اقتصادی ناتمام باید ممیزی انجام شود خواستار کمک گرفتن دولت از بخش خصوصی شود یاد آور شد که ما آمادگی همکاری داریم .
به گفته شافعی ، اتاق بازرگانی مطابق قانون مشاور3 قوه است و دولت محترم به ویژه رییس جمهور باید در انتخاب وزیران از دولت کمک بخواهد .
عذرخواهی از وزیر صنعت
کیوان کاشفی نایب رییس اتاق ایران نیز با بیان اینکه در آخرین نشست میان نمایندگان در ماه گذشته حرفهایی در باره واردات زده شد که خارج از خواست عمومی هیات نمایندگان بود . در نشست آخر به وارد کنندگان که به طور قانونی فعالیت دارند اهانت شد و وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت نیز با لحن بدی خطاب قرار داده شد . 270 نفر از اعضای هیات نمایندگان با نوشتن نامه‌ای خواستار معذرت خواهی از وزیر شده اند و از اینکه واردات به عنوان یک فعالیت ضروری در مرکز بخش خصوصی امری مذموم شمرده شده است انتقاد شد .
به گزارش ساعت 24 در شروع نشست هیات نمایندگان حاجی بابا که خود را عضو فراکسیون تولید اتاق ایران معرفی کرد . چند نکته درباره مشکلات تولید را یادآور شد . حاجی بابا گفت بر خلاف آنچه که معاون اول رییس جمهور دستور داد ه است هنوز برخی شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی حاضر نیستند اصلاحات تامین اجتماعی را که یکی از آنها کنار گذاشتن خواست غیر قانونی دفاتر شرکتها از ده سال قبل است را رعایت کنند . معاون اول رییس جمهور باید این کار را پیگیری کند . علاوه بر این موضوع مشاغل سخت و زیان آور نیزمورد اختلاف است و باعث دردسر کار فرمایان و کارگران شده است . اگر دولت سازمان تامین اجتماعی را ناچار نکند که از روش های اذیت کننده دست بردارد ممکن است کار فرمایان تصمیم بگیرند از همکاری برای این سازمان خودداری کنند .
حاجی بابا در ادامه به موضوع ذی نفع واحد که بانک مرکزی بر اساس آن راه رابر کسانی که در چند شرکت سهام دارند مسدود می‌کند پرداخت و از این روش انتقاد کرد او گفت ، برخی افراد در شرکت هایی سهام دار هستند که مشکل دارند اما بانک مرکزی کار وی را در سایر شرکتها محدود می کند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها