رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 286142

سخنگوی وزارت امور خارجه: گزارش وزارت خارجه آمریکا از وضعیت آزادیهای مذهبی ایران مغرضانه و سیاسی است

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: گزارش وزارت امور خارجه آمریکا از وضعیت آزادی‌های مذهبی در ایران نادرست، مغرضانه و سیاسی است.

بهرام قاسمی.jpg
بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران این گزارش را غیرواقع‌بینانه، بی‌پایه و اساس و مغرضانه می‌داند که تنها با هدف بهره‌برداری‌های خاص سیاسی تهیه شده است.

گزارش وزارت خارجه امریکا تصویری تحریف‌شده از ایران ارائه داده است

او ادامه داد: در این گزارش، بار دیگر تصویری تحریف‌شده و سیاسی از وضعیت آزادی‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهاماتی ناروا، ارائه شده و بی‌شک غیرقابل پذیرش و مردود است.

ارائه تفسیرهای خودساخته در مورد مذاهب هیچ فرجام مثبتی به همراه ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص تفسیرهای موجود در این گزارش در مورد مذاهب و عقاید مذهبی اظهار داشت: ارائه تفسیرهای خودساخته و بی‌اساس در مورد مذاهب و عقاید مذهبی در نهایت منجر به وخامت بحران‌ها و مشکلات بین مذهبی شده و هیچ نتیجه و فرجام مثبتی به همراه ندارد.

امریکا درصدد بهره‌برداری سیاسی از وجود تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است

قاسمی با بیان اینکه برای حل و فصل اختلافات مذهبی و نزدیکی آنان لازم است از سیاسی کردن این موضوع به شدت اجتناب کرد، تصریح کرد: تنها از طریق گفت‌وگو و احترام به عقاید یکدیگر بر اساس ارزش‌های متعالی انسانی و احترام به پیروان همه ادیان الهی می‌توان در این مسیر گام برداشت. به نظر می‌رسد دولت آمریکا این هدف مهم را به فراموشی سپرده و تنها درصدد بهره‌برداری سیاسی از وجود تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است و تصور بر آن است این کشور حتی ارزیابی واقع‌بینانه‌‌ای از اوضاع داخلی کشورها، بخصوص از شرایط جمعیتی و مذهبی آنها ندارد.

قانون از آزادی‌ها حراست می‌کند

او تاکید کرد: مردم بزرگ ایران بر اساس اصول مترقی قانون اساسی، آزادانه و در چارچوب قانون، امور مذهبی و عبادی خود را انجام می‌دهند و قانون نیز از این آزادی‌ها حراست می‌کند.

حمله به عبادتگاه‌های مسلمانان به امری روزمره در آمریکا تبدیل شده است

رییس دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات و دنیای بهم پیوسته کنونی به روشنی و آشکارا قابل مشاهده است که تبعیض نژادی و مذهبی، اسلام‌ستیزی و دیگرهراسی پدیده‌ای شایع و گسترده نزد سیاست‌ورزان آمریکایی بوده و مسلمانان این کشور به صورت روزانه هدف اقدامات خشن و تبعیض‌آمیز از سوی نهادهای دولتی همچون پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین تبلیغات و اقدامات اسلام‌هراسانه از سوی رسانه‌ها و نهادهای مذهبی خاص قرار می‌گیرند، به نحوی که آزار و ایذاء، توهین به مقدسات و عقاید مذهبی، عدم آزادی انجام امور مذهبی و حمله به عبادتگاه‌های مسلمانان به امری روزمره در آمریکا تبدیل شده است.

آمریکا اقدامات قانونی و عملی برای حمایت از آزادی مذهب را به عمل آورد

قاسمی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت آمریکا به جای قضاوت در مورد وضعیت آزادی مذهب در سایر کشورها هرچه سریعتر اقدامات قانونی و عملی برای حمایت از آزادی مذهب به‌خصوص نسبت به رعایت حقوق مسلمانان در آمریکا به عمل آورد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها