رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 286656

«خسیس» میزبان هنرمندان می شود

ساعت 24- اجرای نمایش های «هزار شلاق» و «حکایت حکایت طبیب اجباری مولیر» آغاز شده است، اجرای «شرق دور، شرق نزدیک» ادامه دارد همزمان نمایش «خسیس» میزبان هنرمندان شده و عبدالرضا اکبری در جشنواره آیینی سنتی به صحنه می رود.

نمایش «هزار شلاق» اثر برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از هفته اول شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

«هزار شلاق» کاری از گروه تئاتر تیتال به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پنج بخش نامزد دریافت جایزه بود و توانست تندیس بهترین نویسندگی و موسیقی و همچنین لوح تقدیر کارگردانی را به خود اختصاص دهد.
این نمایش از پنجم شهریور ساعت ٢١ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به مدت ٢٧ شب به روی صحنه می رود.
نمایش «هزار شلاق» زندگی اسبی سیصد ساله به نام «کرنگ» را روایت می کند که در طول این تاریخ وفاداری او به صاحبانش زندگی متفاوتی را برای او رقم می زند.
این نمایش سال 94 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفت که به عنوان پرمخاطب ترین نمایش سال در این تماشاخانه شناخته شد.
به گزارش روابط عمومی نمایش هزار شلاق علاقه مندان برای خرید اینترنتی بلیت نمایش می توانند از شنبه، 28 مرداد به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

** عبدالرضا اکبری با حضور در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی به صحنه بازمی‌گردد
عبدالرضا اکبری بعد از سال‌ها دوری از تئاتر با دو نمایش در جشنواره تئاتر آیینی سنتی، که نمایش «شال و انگشتر» به کارگردانی وی و کارگردانی نمایشنامه «در خونگاه» دیگر برعهده پسرش پندار اکبری است.
این هنرمند با ابراز خوشنودی از حضور دوباره‌ در تئاتر گفت: پیش از ورود به سینما و تلویزیون حدود 10 سال تئاتر کار کردم و سال‌ها نمایش‌های گوناگون را به صحنه بردیم اما با تعطیلی تئاتر ها از سال 60 به بعد وقتی به دلایلی تئاترها تعطیل شد در پروژه‌های تصویری مشغول شدیم و آنقدر تصویر ما را احاطه و غوطه‌ور کرد که دیگر نتوانستیم به خانه اصلی‌مان بازگردیم.
وی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها کمتر فرصت حضور روی صحنه را داشتم و به همین دلیل غمگین و دلتنگ بودم اظهار کرد: یکی نمایش «در خونگاه» که در تالار مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود و دیگری نمایش « شال و انگشتر» که آذر ماه در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد داشت.
به گفته وی داستان نمایش «درخونگاه»، به مردم قدیمی تهران برمی‌گردد خوی و خصلت و مرام و مسلک‌شان، معرف و مردم‌داری‌شان که این روزها رنگ باخته و به بدعهدی و ناجوانمردی تبدیل شده است .
اکبری درباره درون مایه نمایش «شال و انگشتر» نیز را بیان کرد: این نمایش کاملا روحوضی است و به مسایل پشت پرده و مشکلات هنرمندان این گونه نمایشی می‌پردازد.»
نمایش «درخونگاه» با بازی پندار و عرفان اکبری، غلام بابوته، حمیدرضا مرادی، فریبا دستوار، فریبا قهرمانی، داوود سلیمانی و رامین مصیبی به صحنه می‌رود.
همچنین در نمایش «شال و انگشتر» بازیگرانی همچون داوود داداشی (سیاه)، محمود راسخ‌فرد، کریم اکبری، علیرضا ناصحی، شهرام مسعودی، پندار و عرفان اکبری به ایفای نقش می‌پردازند.
هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی با دبیری داود فتحعلی‌بیگی از هشتم تا 15 شهریور ماه برگزار می‌شود.

** «شرق دور، شرق نزدیک» تا سوم شهریور بر صحنه می ماند
اجرای تئاتر «شرق دور، شرق نزدیک» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی که تا کنون بر اساس آمار رسمی تیوال، چهار هزار نفر به تماشای آن نشسته اند تا سوم شهریور هر شب ساعت 20:30 در پردیس تئاتر شهرزاد ادامه می یابد.
حامد بهداد، بهناز نازی، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، محسن گودرزی، بهار نوحیان در این‌نمایش به ایفای نقش می‌پردازند این نمایش بر روی صحنه می‌رود.
تاکنون نوید محمد زاده، هومن سیدی، پارسا پیروزفر، شمس لنگرودی، دکتر حمیدرضا صدر، علیرضا مجابی، هوشنگ گلمکانی، عباس یاری، همایون ارشادی، شقایق فراهانی، بهناز جعفری، تینا پاکروان، بهزاد فراهانی، فهمیه رحیم‌نیا، بهرام بدخشانی، حسین پاکدل، دکتر محمدرضا خاکی، رضا یزدانی،افشین هاشمی، سحاب زری‌باف، حامد کمیلی، بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم، یوریک کریم مسیحی، حسین مهدویان، شهرام کرمی، بابک کریمی،سام حسامی، کیوان کثیریان، ناصح کامکاری، فرید قبادی، آتش تقی پور، مسعود فروتن، سعید داخ، وحید جلیلوند، مریم تخت‌کشیان، رضا مرتضوی، اکرم محمدی، جهانبخش سلطانی، کاظم هژیر آزاد، میکائیل شهرستانی، خسرو نقیبی، گلبو فیوضی، بهنام شرفی، پویا نبی، گلچهر دامغانی، محمدرضا شریفی نیا، محسن قرایی و ... به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

** نمایش کمدی موزیکال «حکایت حکایت طبیب اجباری مولیر» در تئاتر باران
نمایش «حکایت حکایت طبیب اجباری مولیر» نوشته سیاوش طالبیان و به کارگردانی مشترک رضا یزدانی و کاوه توکلی، از روز یکشنبه پنجم شهریور ماه در تئاتر باران روی صحنه می رود.
«حکایت حکایت طبیب اجباری مولیر» داستان موسی هیزم شکن فقیری است که بر اثر اتفاقی در لباس حکیمی حاذق ظاهر می شود.
سیاوش طالبییان، کاوه توکلی، رضا یزدانی، بهروز پناهنده، امیر سفیری، خیام وقار، ساربه اوحانیان، امیرحسین نبوی در این نمایش ایفای نقش می کنند.
پیش‌فروش بلیت‌های نمایش کمدی موزیکال «حکایت حکایت طبیب اجباری» از امروز در سایت تیوال آغاز شده و علاقه‌مندان جهت خرید بلیت می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com نسبت به خرید بلیت این اثر نمایشی اقدام کنند.

** خسیس میزبان هنرمندان می شود
نمایش کمدی موزیکال خسیس به کارگردانی مریم کاظمی روز شنبه چهارم شهریور ماه ساعت 20:30 برای هنرمندان روی صحنه می رود.
این نمایش که کاری از گروه تئاتر مستقل به شمار می رود و این روز ها در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه است روز شنبه چهارم شهریور ماه با اجرای ویژه هنرمندان به کار خود پایان می دهد.
نمایش موزیکال خسیس نوشته مولیر با ترجمه، طراحی و کارگردانی مریم کاظمی اجرای خود را در مرداد ماه آغاز کرد که با استقبال چشمگیرعلاقه مندان به هنر تئاتر روبرو شده است. در این پروژه بزرگ نمایشی رضا مهدی زاده طراحی صحنه ، مژگان عیوضی طراح لباس ، افسانه قلی زاده طراحی ماسک و گریم ، موسیقی را فرید نوایی و طراحی پوستر را هژیر مهرآوران بر عهده داشته اند.
بازیگران این نمایش حسین محب اهری ، جمشید جهانزاده ، ساقی زینتی ، افشین زارعی ، هومن رهنمون ، میلاد ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، مهدی رمضانی، شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، امیر فلاحی راد، ایمان مسعود، پارسا سوهانی، شقایق اصلانی، پدرام قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی، سبا کریمیان و بازیگران خردسال این نمایش شاد و موزیکال امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد، مانی مصحفی، فریماه کیهانی، افرا فردافشار هستند.
علاقه مندان می توانند برای هماهنگی بلیط اجرای ویژه هنرمندان با روابط عمومی گروه تئاتر مستقل تماس بگیرند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها