رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 287919

تهدیدهای ترامپ بازارهای مالی آمریکا را متزلزل کرد

ساعت 24- تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تعطیلی دولت به منظور صرفه جویی و تامین هزینه ساخت دیوار در مرز مکزیک، بازارهای مالی این کشور را متزلزل کرد.

دونالد ترامپ
style="text-align:justify">به گزارش رویترز، تهدیدهای ترامپ باعث شد تا شاخص سهام «داو جونز» حدود 0.3 درصد کاهش پیدا کند. همچنین سهام S&P حدود 0.25 درصد و نزدک (Nasdaq) 0.32 درصد کاهش یافت.

این تهدید همچنین بر تلاش های کنگره برای افزایش سقف بدهی های دولت سایه انداخته است. تحلیل گران وال استریت می گویند : کنگره تا دوازده روز کاری دیگر فرصت دارد تا سقف بدهی ها را افزایش دهد.
ترامپ تهدید کرده است درصورتی که کنگره با تامین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک موافقت نکند، دولت تعطیل خواهد شد. وی در سخنانی در فینیکس گفت: برای ساختن دیوار، حاضریم دولت را تعطیل کنیم. می خواهیم این دیوار را حتما بسازیم. مردم آمریکا به کنترل مهاجرت رای دادند.
ساخت دیوار برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا جزو محورهای مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود.
تعطیلات تابستانی اعضای کنگره به زودی تمام می شود و اولین ماموریت آنها پس از این تعطیلات افزایش سقف بدهی هاست. کنگره باید تا اول اکتبر (9 مهرماه) طرح اولیه بودجه مالی سال آینده را تصویب کند. یکی از بحث های مربوطه در این مورد آن است تا سقف دریافت بدهی افزایش دهد. اگر دولت نتواند مجوزی در این باره دریافت کند قادر به دریافت وام و بدهی نخواهد بود و تعطیل خواهد شد.
آژانس اعتبارسنجی «فیچ/ Fitch» امروز چهارشنبه اعلام کرد : اگر سقف بدهی ها در زمان مناسب افزایش نیابد، در جایگاه اعتباری آمریکا بازنگری خواهد کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها