رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 287920

وزرای آلمانی مقابله با نفوذ اردوغان در آلمان را خواستار شدند

ساعت 24- وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری آلمان در مقاله مشترکی که در هفته نامه اشپیگل چاپ شده است نظارت دقیق تر بر نهادها و مساجدی که تحت نفوذ اردوغان در آلمان فعالیت می‌کنند را خواستار شدند.

زیگمار گابریل
style="text-align:justify">"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان و "هایکو ماس" وزیر دادگستری این کشور در مقاله مشترکی که در هفته نامه "اشپیگل" به چاپ رسیده است تاکید کردند که ما باید دقیق تر نگاه کنیم که چه ارزش ها و نگرش های سیاسی در مساجد و جوامع تحت حمایت اردوغان در آلمان ترویج می شود. با افراط گرایی سیاست رجب طیب اردوغان همچنین اینجا در آلمان نیز یک تغییر رویکرد ایجاد شده است.

سازمان های ناسیونالیستی و نزدیک به حزب عدالت و توسعه اردوغان رویکرد جوامع مذهبی را تغییر می دهند. اینجا ساختارها و شبکه های نامشخصی ایجاد شده است.

ما این مسئله را با نگرانی جدی می نگریم، بنابراین این سازمان ها امروز از یک نیروی بسیج قدرتمندی برخوردارند که در بین آن ها تفکرات مخالف به طور فزاینده ای وزن خود را از دست می دهد.

در ادامه این مقاله آمده است که ما باید مراقب باشیم که جوامع مسلمان در آلمان تحت نفوذ رئیس جمهور ترکیه قرار نگیرند. متاسفانه ایستگاه های تلویزیونی ترکیه اغلب تصاویر دروغینی از واقعیات در ترکیه را در اتاق های زندگی ترک هایی که در آلمان زندگی می کنند ارسال می کنند.

این دو وزیر آلمانی سخنان اغراق آمیز اردوغان و تصاویر دشمنی که وی ایجاد می کند و نامیدن افرادی که مخالف وی هستند به عنوان کافر و خائن به سرزمین پدری را همچنین خطری برای فرهنگ دموکراتیک در آلمان ارزیابی کردند.

آن ها تصریح کردند: ما باید دقیقا بررسی کنیم که آیا و چگونه دولت ترکیه ساختارهایی را در آلمان می سازد که این هدف را دنبال می کنند که مخالفان حزب دولتی عدالت و توسعه اردوغان را همچنین در آلمان تحت تعقیب قرار دهند.

ما باید با این نوع نفوذ دولت ترکیه در جوامع اسلامی در آلمان دقیقا همان گونه مقابله کنیم که قاطعانه علیه فعالیت های افراط گرایی و تروریستی و جنایی سازمان های ترک و همچنین حزب کارگران کردستان مقابله می کنیم. ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم که موفقیت های قبلی ما در زمینه ادغام و هماهنگی با تبلیغات ترکیه از بین نرود.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مهاجران ترکیه در احزاب سیاسی ما یک خانه برای خود پیدا کنند.

تحریکات اردوغان موجب تضاد بنیادی ارزش ها می شود. او می خواهد دوستان ترک ما را در یک جنگ فرهنگی وارد کند. ما نباید اتباع ترک در آلمان را تنها بگذاریم. کشور ما باید از انسان هایی که مخالف مبارزه فرهنگی اردوغان و تبلیغات وی هستند حمایت کند.

ما باید نیروهای دموکراتیک ترکیه را همچنین در آلمان تقویت کنیم. ما نباید به تهدیدات گسترده علیه دولت دموکراتیک و آزاد خود بدون اینکه کاری انجام دهیم نگاه کنیم. این مسئله برای آلمان و تمام اروپا معتبر است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها