رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 291794

فهرستی از 9 زن خطرناک گروه داعش

ساعت 24- زنان گروه داعش به علت ایفای نقش های مختلف که موازنه های قدرت را تغییر می دهد، از اهمیت زیادی در این گروه تروریستی برخوردار بوده یا همچنان هستند.

داعش
div>

روزنامه انگلیسی میرور، 9 نفر از خطرناک ترین زنانی را که به گروه داعش پیوسته اند، به شکل زیر معرفی کرد:

اولین آن ها «أم سیاف» است که درگذشته در زندان های عراق و مدتی دربازداشت نیروهای آمریکایی بوده است و منبعی زنده برای درز مجموعه ای بسیار از گزارش های اطلاعاتی به شمار می رود که مهم ترین آن، وجود شبکه ای از زنان است که ماموریت آن ها جذب نیرو و بازداشت وجمع آوری اطلاعات و به بردگی گرفتن مردم بوده است.

دومین آن ها «رجاء الأنصاری» است که هیچ کسی تابعیت وی را نمی داند، وی از مهم ترین زنان سرکرده در گروه داعش به شمار می آید و شاید اولین زنی باشد که به این گروه ملحق شده است. وی به عنوان مسئول امور زنان در داعش ارتباطی قوی با سرکردگان اصلی این گروه دارد و از وی دست نوشته هایی از ابوبکر البغدادی به دست آمده است که در آن خواهان افزایش تلاش ها برای جذب زنان به عنوان نیروی داعش شده است.

سومین زن، " ام المقداد" که از او به عنوان ملکه زنان داعش یاد می شود، مسئول جذب دختران و زنان برای گروه تروریستی در استان الانبار عراق بوده است. گفته می شود که وی 45 ساله و تابعیت سعودی دارد و نیروهای امنیتی عراق توانسته اند او را در دسامبر 2014 بازداشت کنند.

چهارمین و پنجمین زن خطرناک در گروه داعش، دو زن دوقلوی انگلیسی به نام های سلمی و زهره هستند که هر دو سومالی الاصل بوده و برای پیوستن به داعش و ازدواج با عناصر این گروه به سوریه رفته اند. یکی از آن ها معروف به ام جعفر است، و به هر دوی آن ها ، استفاده از بمب های دست ساز و نارنجک و سلاح آموزش داده شده است.

یکی دیگر از این زنان، «سجی الدلیم» همسر ابوبکر البغدادی سرکرده القاعده است که مقامات لبنانی او را به همراه دخترش بازداشت کردند. وی بر جذب نیروی زن برای داعش و ازدواج آنان با عناصر این گروه نظارت می کرد.

" ام مهاجر" ، زن تونسی مسئول گردان الخنساء است و پس از ازدواج دخترانش با عناصر داعش، به همراه همسرش ازتونس به عراق رفته است.

" ندی معیض القحطانی" یا «اخت جلیبیب» اولین زن سعودی وابسته به داعش به همراه برادرش است و تصمیم خود را برای اجرای عملیات انتحاری اعلام کرد تا اولین انتحاری در گروه داعش لقب بگیرد.

" ام لیث" ؛ مهاجر بریتانیایی است که از زنان غربی می خواهد که راه وی را طی کنند.

و بالاخره " أم حارثة" زن دیگری است که در شبکه های اجتماعی فعال بوده و عضو گردان الخنساء داعش است و به انتشار تصاویر فجیع از اقدامات داعش اقدام می کند.

العالم

تقویم 96

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها