رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 294957

با مشاهده این علائم به سرطان شک کنید

ساعت 24-یک فوق‌تخصص جراحی سرطان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان باید به علائم این بیماری توجه ویژه ای کرد.

25
فریدون معماری فوق‌تخصص جراحی سرطان اظهار کرد: با افزایش چشمگیر سرطان در سال‌های اخیر ضرورت دارد در تمام کشورها برای بیماری مانند سرطان که سیر افزایشی دارد استراتژی های متفاوتی داشته باشیم تا در آینده دچار این بیماری نشویم.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است به مردم درباره علائم بیماری سرطان آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت مشاهده علائم مشکوک به پزشک مراجعه کنند.

معماری با اشاره به اینکه کم تحرکی، مصرف موادغذایی چرب و شیرین باعث بروز سرطان در افراد می‌شود، اظهار کرد: با وجود پیشرفت‌های پزشکی در سال‌های اخیر مردم تلاش می کنند تا از خطر بیماری‌ها در امان باشند؛ مهم ترین راه‌ برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است، اصلاح تغذیه نادرست و افزایش تحرک خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

این متخصص جراحی سرطان با بیان اینکه آلودگی آب و هوا و کم تحرکی زمینه‌ساز بروز بیماری سرطان هستند، افزود: با تشخیص زودرس سرطان تا حد زیادی امکان درمان قطعی این بیماری وجود دارد همچنین افراد باید با مشاهده علائم غیر عادی همچون خونریزی، لاغری مفرط یا احساس گیرکردن مواد غذایی حین غذا خوردن باید به پزشک مراجعه کنند و تحت چکاپ قرار گیرند.

معماری در مورد سیر پیشرفت سرطان سینه عنوان کرد: به علت شیوع سرطان سینه خانم‌ها باید بعد از ازدواج سالی یک و یا 2 بار برای انجام معاینه به پزشک مراجعه کنند، اما اگر شخصی سابقه ابتلا به سرطان در خانواده‌ دارد، باید به صورت ویژه پیگیر وضعیت سلامت خود باشد و برای افراد بالای 40 سال ماموگرافی سالانه توصیه می‌شود تا تحت کنترل باشند.

وی با بیان اینکه زنان در سنین جوانی برای پیشگیری از بروز سرطان سینه باید تحت چکاپ قرار گیرند، اظهار کرد: خانم‌ها باید یاد بگیرند به بافت سینه خود به عنوان یکی از اعضای بدن که می‌تواند در معرض ابتلا به سرطان باشد، توجه کنند و به طور کلی تشخیص زودرس سرطان و سبک زندگی درست نقش اصلی در پیشگیری از سرطان ایفا می‌کند.

تقویم 96

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها