رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 326488

نگاهی به جدول دوگانه لیگ هفدهم/ استقــلال صدرنشیــن خانگـی پـرسپـولیـس میهمـان بیرحم! +عکس

ساعت24-استقلال تهران فصل عجیبی را در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر پشت سر گذاشت، و نتایجی را رقم زد که درمجموع فصل موفقی را تا هفته بیستم برای این تیم به همراه نداشته است.

استقلال رقابت‌های‌ این فصل را بسیار پرامید آغاز کرد اما در ادامه به تیمی پرحاشیه بدل شد و در مجموع تیم پرنوسانی بود. اختلاف امتیازی استقلال در این فصل با رقیب دیرینه درحال حاضر ۱۶ امتیاز است و درصورتی که پرسپولیس در هر 5 بازی آینده خود شکست بخورد و استقلال هم از دیدار روز پنج‌شنبه تا 5 هفته متوالی‌ به پیروزی برسد، بازهم سرخ‌پوشان یک امتیاز بیشتر از نایب‌قهرمان فصل قبل خواهد داشت؛ البته ۴ تیم دیگر هم در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند که نتایج آن‌ها را نیز باید در نظر گرفت.

صرف‌ نظر از اتفاقات عجیب‌و غریب در فوتبال، این مقایسه ساده‌ و البته‌ بسیار بعید، هواداران استقلال را کاملا مجاب می‌کند که تنها فرصت قهرمانی برای تیم محبوبشان در این فصل، جام حذفی خواهد بود. نتایج آبی‌پوشان در لیگ برتر هفدهم را باید عجیب توصیف کرد، نه ضعیف؛ علی‌رغم نتایج بسیار ضعیف در ابتدای فصل، استقلال ‌در نیم‌فصل دوم نتایجی را به دست آورد که از یک منظر بالاتر از تیم برانکو قرار گرفته‌ و از منظر دیگر، در رده تیم‌های متوسط و رو به ضعیف محسوب می‌شود.

استقلال در بازی‌های خانگی و خارج از خانه 2 چهره متفاوت از خود به نمایش گذاشته‌، به طوری که انگار با 2 تیم متفاوت در خانه و خارج از خانه بازی می‌کند. عملکرد خط حمله استقلال در خانه حتی از پرسپولیس هم بهتر است، البته فقط با یک گل زده بیشتر که همین یک گل زده بیشتر از سوی آبی‌پوشان، آن‌ها را صدرنشین جدول بازی‌های خانگی تا هفته بیستم کرده. عملکرد این تیم در خانه دقیقا با تعداد برد، باخت، مساوی، امتیاز و تفاضل گل پرسپولیس برابر است اما استقلال یک گل بیشتر از پرسپولیس به ثمر رسانده و با ۱۴‌گل زده صدرنشین جدول بازی‌های خانگی است.

به‌طور میانگین، شاگردان شفر در خانه 9/1 امتیاز کسب کرده و تنها شکست آن‌ها هم برابر پدیده مشهد در زمان منصوریان رقم خورد. اما در بازی‌های خارج از خانه داستان کاملا فرق می‌کند و استقلال با کسب فقط‌10 امتیاز از10 بازی در رتبه هشتم قرار دارد. این درحالی است که پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه فوق‌العاده بوده و از30 امتیاز ممکن توانسته‌ 26 امتیاز کسب کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها