رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 42882

علت موجی شدن کشف شد

ساعت 24- موج گرفتگی یک بیماری صدساله که از جنگ جهان اول نشانه ها آین نمایان شده بود و هنوز علت آن معلوم نبود روشن شد.
براساس یک گزارش علمی که در نشریه ایندپندنت منتشر شده است دانشمندان عامل بروز اختلال های مغزی و رفتاری در برخی سربازان و جراحات مغزی عامل آن را شناختند.

علت موجی شدن کشف شد
r />پس از کالبد شکافی از سربازانی که از جراحات انفجارهایی در افغانستان و عراق سالم ماندند و با بیماری موج گرفتگی دست به گریبان بودند ولی بعد جان باختند بررسی ها نشان داد که این سربازان از نوعی صدمه خاص در مغز رنج برده اند.
براساس گزارش تحقیقاتی این صدمات از نوع خاصی بوده که در هیچ نوع صدمه مغزی که در جریان تصادفات رانندگی یا اوردوز داروهای یا مواد مخدر و یا مصرف مشروبات الکلی دیده می شود دیده نشده است.
دکتر واسیلی کالیاتسوس متخصص عصب شناسی و روانشناسی در دانشگاه جان هاپکینز که نقش کلیدی در این تحقیق علمی داشته می گوید این نخستین بار است که این گره باز می شود و مشخص می شود عامل این بیماری چیست تاثیر انفجار بر مغز نشان داده شده است.
این پژوهش با مشخص کردن محل و نوع جراحاتی که در مغز ایجاد می شود مشخص می کند که جرا برخی سربازان نجات یافته از انفجارهای شدید دچار اختلال هایی در رفتار و همزیستی با دیگران می شوند.
این تحقیقات کمک می کند که روش های مناسب درمانی برای صدمه دیدگان از این نوع حوادث که نوعی جراحت خاص که به جراحت لانه زنبوری اعصاب منجر می شود و تنها در مغز بازماندگان از انفجارهای شدید دیده شده بیش از پیش موثر اعمال شوند.
براساس این گزارش در بررسی مغز اهداشده از بیماران صدمه دیده از جراحات افجارهای شدید و افرادی که در اثر تصادف و یا سکته و یا اوردوز مرده اند در همه موارد نوع خاص صدمه مغزی موج انفجار با دیگر صدمات تفاوت داشت که این به طور دقیق شراط درمان بیماران را بهبود می بخشد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها