رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 93852

چرا در اروپا شیر از آب ارزان تر شد؟

ساعت 24- در حال حاضر اروپا در مقدار زیادی شیر غرق شده است و اعتراض کشاورزان شدت گرفته است.

چرا در اروپا شیر از آب ارزان تر شد؟
روسیه واردات شیر را ممنوع کرده است و در خواست چینی ها نیز کم شده است تا محدودیت در تولیدات برداشته شده باشد. نتیجه این داستان سبب شده تا اروپا از شیر های خیلی زیاد اشباع شود.

در اتحادیه اوروپا کمتر بودن قیمت شیر از بطری آب گردش پیدا کرده است. یک لیتر بطری آب حدود ۱.۵۰ دلار و یک لیتر شیر حدود ۱ دلار است.

این رکود برای کشاورز ها مصیبت بزرگی است. روز دوشنبه هزاران اعتراض کننده در بروکسل خیابان را با تراکتور هایشان بسته بودند و به سمت پلیس یونجه و تخم مرغ پرتاب می کردند.

در حالی که امسال قیمت شیر در در مغازه حدود ۵ درصد کاهش یافته است قیمت فروش عمده شیر حدود ۲۰ درصد کاهش یافته که حدود ۳۳ سنت کم شد. این باعث شده اکثر کشاورزان مجبور شوند شیر را کم تر از قیمتی که برای تولید آن خرج شده فروشند.

در روز دوشنبه اتحادیه اوروپا اعلام کرد عنوان پشتیبانی اورژانسی برای کشاورزان ۵۵۵ میلیون دلار تهیه می کند که به آن ها کمک کند بتوانند از عهده نازل شدن قیمت ها برایند.

کشاورزان اروپا خواستار دوباره تعیین در سهمیه ها هستند که به تعادل بازار کمک کند. سهمیه اوایل امسال منسوخ شده بود و برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر کشاورزان آزاد بودند هرچقدر که می خواهند تولید کنند. بر داشتن این محدودیت باعث عرضه بیش از نیاز می شود که موجب ایجاد فشار بیشتری به قیمت است.

نماینده کشاورزان لبنیات گفت:«مگراینکه تولیدات را کاهش دهیم و بازار به بدتر شدن خود ادامه دهد.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها