رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 197072

میزگرد با حضور حسن روشن، ناصر ابراهیمی و رضا حسن زاده

شهرآورد، متفاوت تر از همیشه

ساعت24- با نزدیک شدن به شهرآورد هشتاد و سوم پایتخت خبرگزاری میزگردی تشکیل داده و با حضور پیشکسوتان این دو باشگاه ابعاد مختلف این بازی را مورد بررسی قرار داده است. در ذیل بخشی از حرف‌های این پیشکسوتان را خواهید خواند:

r /> ناصر ابراهیمی: نداشتن استرس و حفظ تسلط در شهرآورد تعیین‌کننده است
ناصر ابراهیمی پیشکسوت پرسپولیس در باره این بازی می‌گوید: «معتقدم که نیمکت سرخابی‌های تهران جای مربیان جوان و کم تجربه نیست و باید افرادی به ‌عنوان اعضای کادر فنی در این دو تیم انتخاب شوند که بتوانند با فشارها و مشکلات موجود کنار بیایند. نمی‌توان از بازیکن 18 ساله‌ای که در یک تیم کم طرفدار درخشش خوبی داشته است، انتظار داشت تا در لباس آبی و یا قرمز نیز همان عملکرد را داشته باشد، چرا که هواداران میلیونی طاقت نمایش ضعیف را حتی برای چند دیدار ندارند. اگر مربی و یا بازیکنی که دیگر کارآیی لازم را ندارد از این دو تیم کنار گذاشته می‌شوند، باید نفرات بهتر و کارآمدی جایگزین آنان شود.» او شرایط شهرآورد هشتاد و سوم را اینطور توصیف می‌کند: «شرایط شهرآورد متفاوت از هر دیدار دیگری است و نتیجه آن ربطی به جایگاه تیم‌ها در جدول رده بندی ندارد، هر چند پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد، اما نمی‌تواند خود را برنده بداند همانطوری که در بسیاری از دیدارهای گذشته ما وضعیت خوبی نداشته و برنده شده‌ایم. حتی یکبار که خودم هدایت پرسپولیس را برعهده داشتم، از دقیقه سی‌ام مقابل استقلال 9 نفره شدیم اما شکست نخوردیم. در واقع نداشتن استرس و حفظ تسلط در زمین مسابقه می‌تواند در این بازی بزرگ تعیین‌کننده باشد.»

حسن روشن: تغییر زیاد باعث آشفته شدن استقلال شده است
حسن روشن پیشکسوت آبی‌های پایتخت در باره شهرآورد هشتاد و سوم و شرایط تیم استقلال می‌گوید: «برخی از بازیکنانی که اکنون در تیم استقلال حضور دارند با انگیزه رسیدن به پول به این تیم آمده‌اند و دلشان با تیم نیست. چنین بازیکنانی دلشان برای تیم نمی‌سوزد و نتایج کسب شده نیز برایشان مهم نیست، زیرا با حداقل توان خود برای استقلال به میدان می‌روند.»
او در خصوص استقلال معتقد است: «استقلال اگر بخواهد در بازی روز جمعه موفق شود باید روش بازی خود را تغییر دهد. از طرفی منصوریان نیز باید بازیکنان را از نظر روانی مبنی بر اینکه انتخاب آنها دراستقلال اشتباه نبوده، آماده کند. یکی از دلایلی که سبب شده استقلال در پنج دیدار ابتدایی لیگ برتر نتیجه لازم را نگیرد، تغییر زیاد ترکیب است که نشان می‌دهد منصوریان هنوز به ترکیب ثابت و مورد نظر خود نرسیده است. تغییر زیاد ترکیب سبب آشفته شدن تیم می‌شود که سرمربی تیم باید از آن دوری کند. بر همین اساس اگر شرایط روحی و روانی استقلال مهیا شود، این تیم حتی می‌تواند پیروز شهرآورد باشد.»
روشن اشاره‌ای به قوی بودن سرخابی‌ها دارد: «زمانی که رایکوف سرمربی استقلال بود برای عقد قرارداد با بازیکنان به حضور آنها در تیم ملی فوتبال اهمیت می‌داد. اینگونه که بازیکنانی که در تیم ملی فیکس بودند 35 هزار تومان، استقلالی‌های ذخیره در تیم ملی 30 و با سایر بازیکنان به مبلغ 20 هزار تومان قرارداد می‌بست. در یک دیدار، نیمه نخست را با چهار گل پیروز شدیم و به رختکن رفتیم، اما وقتی رایکوف شادی بازیکنان را دید از حرکت ما به خشم آمد و تاکید کرد که 45 دقیقه دیگر از بازی زمان مانده است و نباید کار را تمام شده بدانیم. اتفاقا در نیمه دوم 2 گل خوردیم و اگر صحبت‌های سرمربی نبود شاید اتفاق بدی رخ می‌داد.»

رضا حسن‌زاده: استقلال استرسزیادی دارد
حسن‌زاده دیگر پیشکسوت استقلالی‌ها در خصوص شرایط استقلال می‌گوید: «این شرایط دلایل متفاوتی دارد و اکنون استقلال 5 هفته است که به برتری دست نیافته و روزهای سختی را سپری می‌کند. اگر بخواهم صحبت‌های نادرستی انجام دهم، همه مردم واکنش نشان می‌دهند. علیرضا منصوریان در حد استقلال است، اما باید ببینیم او با چه کسی مشورت می‌کند. منصوریان حدود 60 درصد ترکیب تیم نسبت به فصل گذشته را تغییر داد و این سلیقه او است. با این حال معتقدم، تیمی که فصل گذشته در لیگ سوم شد و به نایب قهرمانی جام حذفی رسید، نباید با تغییرات زیادی روبه رو می‌شد.»
او اشاره‌ای هم به جایگاه تیم‌ها دارد: «استقلال برای اینکه با شرایط روحی خوبی به مصاف پرسپولیس برود، باید بر ماشین‌سازی پیروز می‌شد که به این مهم نرسید. البته، جایگاه تیم‌ها در جدول رده بندی، نشان دهنده برنده شهرآورد نیست و بارها پیش آمده که تیم ضعیف‌تر برنده این مسابقه شده. بازی مقابل پرسپولیس شرایط خاص خود را دارد، ضمن اینکه امروز استقلال با استرس زیادی به خاطر نبردن در لیگ روبه رو است. در مجموع نتیجه شهرآورد قابل پیش بینی نیست و احتمال دارد استقلال برنده این مسابقه باشد. امروز بزرگترین مشکل استقلال بحث روحی و روانی است و باید از یک دکتر روانشناس در کنار بازیکنان استفاده کنند.»

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها