رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 137735

درمان افسردگی با واقعیت مجازی

ساعت ۲۴- دانشمندان می‌گویند که درمان افسردگی با واقعیت مجازی می‌تواند به بیمار کمک کند تا کمتر خود را نکوهش کرده و با خود بیشتر مهربان باشد! افرادی که با اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند در زمان بروز مشکلات بیش از حد خود را سرزنش می‌کنند.

افسردگي
dir="RTL">به گزارش ساعت 24،پیش از این ۱۵ نفر از بیماران ۲۳ تا ۶۱ سال كه از افسردگی رنج می‌بردند، درمان با واقعیت مجازی را تجربه كردند. محققان گزارش كردند كه یك ماه پس از درمان با این شیوه علائم افسردگی در ۹ نفر از این تعداد كاهش یافته و از شدت افسردگی ۴ نفر از این ۹ نفر نیز به طرز چشمگیری كاسته شده بود.

بیمارانی كه در این تحقیق شركت كرده بودند و هدست UR (واقعیت مجاری) را به چشمان خود زده و خود را در آن مجسم كردند. محققان به این بیماران گفته بودند كه زمانی كه در قالب یك فرد بالغ مجسم می‌شوند به كودك مجازی مضطرب محبت كنند ظاهرا هم زمانی كه آنها به كودك محبت می‌كردند گریه كودك كم‌كم متوقف شده و به محبت آنها پاسخ می‌داد.

پس از چند دقیقه بیماران خود را در قالب كودك مجازی مجسم می‌كردند و شاهد محبت كلامی و رفتاری فرد بزرگسالی بودند. این سناریو كوتاه ۸ دقیقه‌ای ۳ بار در هفته تكرار می‌شد و بیمارات به مدت یك ماه تحت نظر بودند. بیماران با دلداری دادن كودك مجازی و دوباره شنیدن حرف‌های خودشان به شكل غیرمستقیم به خود محبت می‌كردند. هدف از انجام این آزمایش این بود كه بیماران یاد بگیرند نسبت به خود مهربان‌تر باشند و كمتر خود را سرزنش كنند.

یك ماه پس از انجام این تحقیق بیماران گفتند كه چگونه این تجربه پاسخ آنها به موقعیت‌های واقعی را تغییر داده بود. موقعیت‌هایی كه در آن خود را سرزنش می‌كردند. این تحقیق در نشریه British Journal of Psychiatry open منتشر شده و از نتایج امیدواركننده‌ای خبر می‌دهد.

پروفسور هل سلتر سرپرست تیم تحقیقاتی می‌گوید حال ما نیز امدیواریم كه با انجام این آزمایش در سطحی وسیع‌تر و كنترل شده بتوانیم با اطمینان از مزیت بالینی این روش سخن بگوییم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها