رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 145220

جنگ ارمنستان و آذربایجان/جنگ قره باغ

آخرین اخبار جنگ ارمنستان و آذربایجان/جنگ قره باغ:
پس از پایان جنگ آذربایجان و ارمنستان در سال 1994،طی 4 روز گذشته اختلاف در منطقه قره باغ بین دو کشور آغاز شد که چندین کشته به جای گذاشت.

جنگ قره باغ
اخبار جنگ ارمنستان و آذربایجان در تاریخ 17 فروردین:

رییس مجلس دومای روسیه نیز از علاقمندی کشورش برای برقراری هرچه سریعتر صلح در منطقه قفقاز جنوبی خبر داد .

11:35 وزرای دفاع ایران وجمهوری آذربایجان نیز درگفتگوی تلفنی در باره آخرین تحولات مناقشه قره‌باغ بحث وتبادل نظر کردند.

11:30 منابع خبری جمهوری آذربایجان از ادامه درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی خبر می دهند.

11:15 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است چنانچه جدایی‌طلبان ارمنی گلوله باران مناطق مسکونی این کشور را متوقف نکنند، «خان‏کندی» مرکز قره‌باغ را هدف قرار خواهند داد.

11:10 قرار است گروه مینسک متشکل از فرانسه ، روسیه وآمریکا امروز با برگزاری نشستی در وین مناقشه قره باغ را بررسی کند.

11:00 سازمان امنیت و همکاری اروپا توقف فوری عملیات نظامی را در منطقه مورد مناقشه قره باغ خواستار شده است.

10:30 به گزارش خبرگزاری رویترز ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد شانزده تن از نیروهای این کشور در درگیری های دو روز گذشته در منطقه قره باغ کشته شدند.

10:00 به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از بیشکک، مقامات قرقیزستان از آمادگی این کشور برای میانجی گیری در مناقشه قره باغ خبر دادند.وزیر امور خارجه قرقیزستان از طرفین درگیر در مناقشه قره باغ خواست ضمن برقراری آتش بس فوری با استفاده از راههای دیپلماتیک به مناقشه پایان دهند.

09:45 وزرای امور خارجه روسیه و آلمان در گفتگویی تلفنی اعلام کردند مناقشه قره باغ راه حل نظامی ندارد و خویشتنداری طرف های درگیر را خواستار شدند.

09:40 یک منبع آگاه در سازمان ملل اعلام کرد به رغم تشدید مناقشه قره باغ ، بان کی مون دبیر کل این سازمان در نظر دارد اواخر ماه آوریل راهی ارمنستان و جمهوری آذربایجان شود.

09:30 رییس جمهور ارمنستان آمادگی خود را برای امتیاز دهی متقابل با جمهوری آذربایجان برای حل تنش بین دو کشور بر سر منطقه قره باغ اعلام کرد.

09:20 وزارت امور خارجه بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد این کشور هیچ کمک نظامی به هیچ یک از طرفین مناقشه قره باغ عرضه نمی کند.

09:15 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به گفتگوی تلفنی جان کری ، وزیر امور خارجه با همتای روسی خود گفت هر دو طرف از ارمنستان و آذربایجان خواستند به سرعت به درگیری ها پایان دهند. مارک تونر افزود: « جان کری و سرگی لاوروف از طرف های درگیر در قره باغ خواستند اختلاف های خود را در قالب طرح پیشنهادی سازمان توسعه و همکاری در اروپا حل و فصل کنند.

09:00 برگزاری اسپوتنیک به نقل یک منبع نظامی اعلام کرد اعضای سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش جمهوری آذربایجان که تعداد آنها به حدود 100 نفر می رسد سوریه را ترک کرده اند و برای جنگ در قره باغ عازم این منطقه شده اند.

08:50 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از ایروان ، رسانه های ارمنستان روز دوشنبه اعلام کردند یک فروند هواپیمای بدون خلبان جمهوری آذربایجان یک اتوبوس را که نیروهای داوطلب ارمنستانی را منتقل می کرد هدف قرار داد که بر اثر آن شش نفر کشته شدند.

08:30 سرگئی لاوروف در نشست خبری گفت: « روسیه ، ترکیه یا هیچ طرف خارجی دیگر را به تحریک و تشدید تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم نمی کند.»

08:00 وزیر خارجه آلمان بر ضرورت تلاش برای کاهش وخامت درگیری های اخیر در منطقه قره باغ تاکید کرد.

07:00 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور اسلام گرا - محافظه کار ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد منطقه قره باغ که ایروان و باکو درباره آن اختلاف نظر دارند روزی به آغوش جمهوری آذربایجان « مالک اصلی این منطقه » باز می گردد.

جنگ قره باغ

 جنگ ارمنستان و آذربایجان

آذربایجانی عضو داعش برای جنگ در قره‌باغ به کشورشان بازگشتند

100 تن از اتباع آذربایجانی عضو داعش برای جنگ در منطقه قره‌باغ، سوریه را به سمت کشورشان ترک کردند.

پایگاه خبری البلد به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که اعضای داعش که دارای اصلیت آذربایجانی هستند و تعدادشان به حدود 100 تن می‌رسد سوریه را ترک کرده و با هدف جنگ در قره‌باغ از خاک ترکیه به سمت کشورشان بازمی‌گردند.

گفتگوی تلفنی اشتاین‌مایر و لاوروف درباره مناقشه قره‌باغ

وزرای خارجه روسیه و آلمان در گفتگویی تلفنی، خویشتنداری طرف‌های درگیر در مناقشه قره‌باغ را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد وزرای امور خارجه روسیه و آلمان در گفتگویی تلفنی اعلام کردند مناقشه قره باغ راه حل نظامی ندارد و خویشتنداری طرف‌های درگیر را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، و فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی وی، در این گفتگوی تلفنی درباره تشدید تنش‌ها در امتداد خط تماس منطقه قره باغ که تلفاتی از جمله در میان غیرنظامیان به دنبال داشته است به شدت ابراز نگرانی کردند و به توافق رسیدند که بن بست در این منطقه راه حل نظامی ندارد. آن‌ها همچنین خویشتنداری طرف‌های درگیر، برقراری آتش بس فوری و بازگشت به گفتگو‌ها را خواستار شدند.

دو طرف همچنین درباره مسائل بین المللی از جمله هماهنگی اقدامات برای حل بحران اوکراین بر اساس اجرای توافقنامه می‌نسک تبادل نظر کردند.

دستور وزارت دفاع آذربایجان برای تصرف پایتخت قره‌باغ

وزیر دفاع آذربایجان دستور داد تا نیروهای این کشور برای حمله به شهر استپاناکرت آماده شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این شهر پایتخت جمهوری قره باغ محسوب می شود.

به گزارش Oxu.az، این دستور عصر دوشنبه با انتشار بیانیه ای صادر شده است.

بنا بر این بیانیه، ذاکر حسن اف وزیر دفاع آذربایجان به یگان های توپخانه و موشکی دستور داد تا برای "وارد آوردن ضربات خانمان برانداز به شهر استپاناکرت و دیگر شهرهای اشغال شده" آماده شوند.

در این بیانیه گفته می شود: "اگر ارمنستان به آتش باری های توپخانه ای خود پایان ندهد، ما این حملات را آغاز خواهیم کرد".

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها