رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 145791

درمان پیری و راز جوانی

ساعت24-افسانه عمر ابدی و چشمه زندگی در بسیاری از فرهنگ ها رواج دارد و این داستان ها تنها خیال پردازان و فیلم سازان را به خود مشغول نکرده و انگیزه دانشمندان نیز شده تا در طول تاریخ برای یافتن دارویی برای افزایش طول عمر تلاش کنند.

تلاش برای یافتن راز جوانی و عمر طولانی از مدت ها پیش آغاز شده و در واقع با توجه به افزایش طول عمر در جهان باید گفت که بشر در این مسیر موفقیت بزرگی کسب کرده است و تودانسته با کاهش بیماری ها و درمان بسیاری مشکلاتی که عمر بشر را در جهان کاهش داده بود در حال حاضر طول عمر انسان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این تلاش ها اما در قرن بیست و یک مرز های مهمی را در نوردیده و می رود تا شگفتی بیافریند و پیری و بخصوص بیماری های مربوط به پیری درمان شوند.

در تازه ترین مورد اعلام شده که دانشمندان گام مهم دیگر به ساختن قرص جوانی و توقف پیری نزدیک تر شده اند. این گام مهم در واقع کشف پروتئینی است که دانشمندان از آن به عنوان "جی اس کی 3"از آن نام می برند مسئول کاهش عمر بشر معرفی شده است.با این شناخته دانشمندان عقیده دارند که با متوقف کردن کارکرد این پروتئین می توانند عمر بشر را طولانی تر کنند. به گفته دکتر یورگ ایوان کاستیلو کوان هدف تنها این نیست که فقط عمر را طولانی کنیم بلکه هدف ما این است که بیماری های ناشی از پیری را متوقف کنیم یا به تاخیر بیاندازیم.هدف این است که سلامت بشر را طولانی تر کنیم و برای مثال زمان بروز آلزایمر را از 75 سال به 95 یا صد سال به تاخیر بیاندازیم. اینکه انسان درمدت طولانی سلامت زندگی کند هدف اصلی ماست.

وی تاکید می کند با این کشف در آینده خواهیم توانست با درمانی که از میانسالی آغاز می شود بسیاری از بیماری ها مانند دیابت ،سرطان ،پارکینسون و آلزایمر و غیره.به گفته دکتر کاستیلو این اتفاق تا ده سال آینده ممکن می شود و امکان کنترل این امر خواهد بود.

مگس میوه کلید عمر طولانی

براساس این گزارش پیش از این پژوهشگران در آزمایش هایی که بر روی مگس میوه انجام داده بودند به این نتیجه رسیدند که استفاده از مقدار کمی لیتیوم عمر مگس میوه را تا شانزده درصد در مقابل مگس هایی که این دارو را مصرف نکرده بودند طولانی تر کرده است.لیتیوم از جمله داروهایی است که در بیماری های روانی عصبی تجویزز می شود و مصرف عمومی دارد.مگس میوه از مدت ها قبل به دلیل تشابه های ژنتیکی که میان مگس میوه و انسان یافته شد آزمانش ها در تاین زمینه به نتایج مهمی رسید.به همین دلیل این یافته ها به راهبرد امیدوار کننده و بالقوه ای برای بهبود سلامت و افزایش عمر اشاره دارد.

مگس میوه یا مگس سرکه براساس آزمایش هایی که در سال ها قبل انجام شده نشان داده که بیش از 75 درصد بیماری های انسان که منشاء ژنتیکی دارند در میان انسان و مگس سرکه اشتراک دارد و این کشف مهم گام مهمی برای بررسی و شناخت و درمان بیماری های بشری شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها