رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 181343

پدرام سلطانی، احمد اسلامیان، غلامرضا شافعی و مسعود خوانساری شانس‌های ریاست اتاق ایران

فعالان اقتصادی: بهتر است در انتخاب رییس جدید شتاب نکنیم

ساعت ۲۴- «یادم می‌آید در دوره ریاست علی نقی خاموشی بر اتاق ایران هنگامی رسید که ایشان به دلیل بیماری چندین هفته نتوانست به اتاق بیاید تا زمانی که معالجه او کامل شد و توانست به لحاظ جسمی بر سر کارش حاضر باشد. در این مدت اعضای هیات رییسه اتاق ایران با تقسیم وظایف میان خود کارها را انجام می‌دادند.» آنچه خواندید گزارش شفاهی یکی از قدیمی‌ترین اعضای اتاق بازرگانی ایران است که در حال حاضر نیز فعالیت دارد و یک عضو مفید هم به حساب می‌آید.

روسا
dir="RTL">او به ساعت ۲۴ توضیح داد: نمی‌خواهم شبیه‌سازی کنم و بگویم که باید منتظر بهبودی آقای جلالپور باشیم، زیرا برخلاف آقای خاموشی، ایشان استعفای خود را به طور کتبی به هیات رییسه تقدیم کرده است. هدفم از بیان خاطره مربوط به آقای خاموشی این است که من نیز همانند گروه دیگری از دوستان همکارم در اتاق و سایر تشکل‌ها اعتقاد داریم ضمن اینکه شانس برگشت اتاق صفر نیست، باید شتاب در انتخاب رییس جدید را کنار گذاشته و با بردباری شرایط را به نفع بخش خصوصی شکل دهیم. این عضو قدیمی اتاق ایران ادامه داد: شتاب در انتخاب رییس جدید ممکن است شرایط را ملتهب کرده و عقلانیت کافی و لازم برای انتخاب کارآمدترین فرد پدیدار نشود.

یک صنعتگر استان فارس نیز به ساعت ۲۴ توضیح داد: در شرایط فعلی می‌توان چند روزی و حتی یک ماه صبر کرد تا اگر شرایط لازم برای برگشت آقای جلالپور مهیا نشد اقدام به انتخاب رییس جدید کنیم. وی گفت: اداره اتاق بسیار سخت است زیرا در این نهاد ۴۰۰ عضو انتخابی و شماری از اعضای تشکل‌ها عضویت دارند که چون حق عضویت می‌دهند و خود را صاحب حق و صاحب رای می‌دانند عموما حالت طلبکاری دارند.

برخی از روسای اتاق‌های استان‌ها به ساعت ۲۴ گفتند که شرایط برای انتخاب رییس از اتاق شهرستان‌ها همانند فروردین ۱۳۹۴ نیست و نوعی عدم انسجام وجود دارد. به همین دلیل است که شانس انتخاب رییس از شهرستان‌ها چندان بالا نیست.

در میان تجار، صنعتگران و معدنکاران عضو اتاق چند نام برای ریاست بیشتر مطرح است. دکتر پدرام سلطانی نایب‌رییس نخست اتاق ایران به لحاظ تجربه فعالیت در اتاق در سطوح بالا، قدرت سازماندهی بالا، سازگاری با اعضای اتاق‌ها، داشتن قدرت مذاکره با اعضای شرکت‌های خارجی بیشترین شانس را در صورت آماده بودن فضای سیاسی برای ریاست دارد. در میان روسای شهرستانی نیز غلامرضا شافعی به دلیل تجربه بالا و ریاست قبلی و نوعی مقبولیت عمومی‌تر و البته نیرومند بودن اتاق مشهد و احمد اسلامیان عضو هیات رییسه دوره قبلی و از اعضای موثر اتاق اصفهان شانس بیشتری دارند که آرای لازم را به دست آورند.

به گزارس ساعت ۲۴، اگر روسای اتاق‌های شهرستان‌ها به این نتیجه نرسند که یک نفر از میان روسای شهرستانی را به عنوان رییس انتخاب کنند و شرایط سیاسی مناسب برای پدرام سلطانی پدیدار نشود، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران نیز شانس بالایی برای ریاست دارد. فعالان اقتصادی باتجربه‌تر اتاق ایران باورشان این است که انتخابات ریاست اتاق تهران در صورت قطعی شدن نیامدن جلالپور انتخابات آسانی نخواهد بود. با این همه،‌ اکثریت افراد باورشان این است که نباید در انتخاب رییس جدید تعجیل کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها