رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 200880

بانک مرکزی از افزایش خرید و فروش مسکن در تهران در شهریور گزارش داد

لباس رونق بر تن مسکن تهران

ساعت ۲۴- آیا نسیم رونق به بازار مسکن برگشته است؟ در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن تلاش گسترده‌ای برای پرداخت انواع وام و اعتبار به خریداران مسکن را به سرانجام رسانده‌اند، به نظر می‌رسد پاسخ به پرسش بالا مثبت باشد. آمارهای ارایه شده از طرف بانک مرکزی البته به نقل از «آمارهای خام سامانه ثبت معاملات و مستغلات کشور» دست‌کم در بخش دادوستد نشان از رونق نسبی است.

ساختمان نوساز
dir="RTL">بر اسایس این گزارش در شهریورماه ۱۳۹۵ تعداد معاملات آپارتمان‌هیا مسکونی شهر تهران به ۱۴.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۲.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجم معاملات مسکن

در شهریور ماه سال ۱۳۹۵، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۴۲۸۷ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در شهریورماه سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۵۱.۵ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۶ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴، ۲ و ۱۴ به ترتیب با سهم ۱.۹، ۹.۸ و ۶.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع، ۷۲.۳ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران صرفا مربوط به ۱۰ منطقه شهری (به ترتیب فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۴، ۸، ۱۰، ۱۵، ۱۷ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه دیگر تنها ۲۷.۷ درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تحولات قیمت مسکن

به گزارش ساعت ۲۴، درشهریورماه سال ۱۳۹۵، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحدمسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۲.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل، ۰.۶ درصدکاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به منطقه ۲۲ (معادل ۱۲.۶ دردص) و بیشترین میزان کاهش متوسط قیمت به منطقه ۳ (معادل ۲.۲ درصد) تعلق دارد.

در شهریورماه سال ۱۳۹۵ از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۹.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۱.۴ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها